BasBQ
Beef en Steak

Chocolate: Nutella Rolls

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.926
Lieve vuurvriendjes.

Ook al was mijn BBQ behoefte wel verzadigd na het maken van Zeeuws spek, wilden we vandaag toch even mee doen met de fotowedstrijd. Ergens deze maand stond ik koffie te maken, en zei ik tegen mn vriendin: we hebben met Pasen van croissantdeeg een lekker hapje gemaakt. Croissantdeeg ingesmeerd met blauwe bessen jam en gesneden blauwe bessen om ze op te rollen, kleine rolletjes gesneden, rechtop in een bak en dan in de oven...
Wat als we dat nou doen met chocolade?

Twee ogen begonnen te glinsteren op de bank. Ik wist dat ik goed zat.. vriendin: "moeten we dan het zelf maken?" En zo gingen we verder..

Cinnamon Rolls.. dat was 'm. Maar dan met chocolade.. "Nee, Nutella!" Oke, top.

We vonden in het recent gekochte BBQ magazine een recept voor Cinnamon Rolls en hebben het deeg recept daarvan gebruikt.

Alle ingrediรซnten klaar gezet:
IMG_20210424_141725.jpg


Kneden voor 5 minuten, chef houdt de klok;
IMG_20210424_142541.jpg

Deegje klaar, laten rijzen op een warme plek;
IMG_20210424_142800.jpg


Na een uur rijzen heb ik hem wat plat gekneed om in te smeren met Nutella.
IMG_20210424_155604.jpg

IMG_20210424_160219.jpg


We hebben het over een chocolade thema dus ook wat klein gesneden witte chocolade eroverheen gestrooid.

IMG_20210424_160451.jpg


Opherold en in plakken gesneden.
IMG_20210424_160756.jpg


Skillet gepakt, bakpapier erin en de rolletjes erop gezet en nog even laten rijzen terwijl ik de Weber aan heb gestoken. Onderweg naar de Weber van een graad of 200.
IMG_20210424_164705.jpg


IMG_20210424_164807.jpg


Volgens het recept een kwartiertje op 200. Dat is niet echt gelukt, maar het is klaar als het klaar is he

IMG_20210424_170306.jpg


Gewacht tot ze mooi bruin waren van boven.
En dat waren ze geworden:

IMG-20210424-WA0021.jpeg


Een voorproefje van de foto, maar de wedstrijd foto stuur ik maandag in, die staat op m'n camera en is te groot voor t forum.
Edit: hier de wedstrijd foto. (foto vervangen)
1619338619550.png



Bedankt voor t lezen !
 
Laatst bewerkt:
Prachtig Sander, mooi verhaal ook!
 
Prachtig Sander. Een mooie variatie op de cinnamon roll die wij hier maar al te graag maken ๐Ÿ˜
 
Och, lekker!! Gaat op de to-Q-list ๐Ÿ™๐Ÿผ Mooi ook dat je zelf het deeg hebt gemaakt. Bonuspunten van mijn kant ๐Ÿ˜‰
 
complimenten Sander. Mooie reportage, topfoto en volgens mij een heerlijk gerecht
Want tja, nutella.......... man, wat is dat lekker
 
Leuk en smakelijk idee! Mooi gemaakt!
Lekkere rolletjes gemaakt voor bij de koffie
Jaaaaa, Nutella ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹
Hele mooi bijdrage Sander.
Prachtig Sander, mooi verhaal ook!
Prachtig Sander. Een mooie variatie op de cinnamon roll die wij hier maar al te graag maken ๐Ÿ˜
Och, lekker!! Gaat op de to-Q-list ๐Ÿ™๐Ÿผ Mooi ook dat je zelf het deeg hebt gemaakt. Bonuspunten van mijn kant ๐Ÿ˜‰
Het ziet er verrukkelijk uit. Ben benieuwd naar de wedstrijdfoto.
Wow, ziet er heerlijk uit!
complimenten Sander. Mooie reportage, topfoto en volgens mij een heerlijk gerecht
Want tja, nutella.......... man, wat is dat lekker
Bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt bedankt!! ๐Ÿฅฐ
 
Sander wat een heerlijk verslag heb je weer gemaakt. Heerlijk om te lezen en te bekijken. Mooi dat jullie zo samen met de Q bezig zijn. Hier krijg ik enkel hulp als eea opgegeten moet worden. Echt weer een strakke foto, TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan