BasBQ
Beef en Steak

Choco kip

 
 
 

(Koen)

Kooltjesharker
Berichten
207
Na veel denk en twijfelwerk, eindelijk het recept gevonden voor de fotowedstrijd. Het wordt een Mexicaanse mole met chocola met kip. Nog nooit gedaan en waarschijnlijk zonder dit thema was het er nooit van gekomen. Maar wat waren we verrast door de lekkere smaak.

eerst alles maar een bij elkaar zoeken
20210418_140445.jpg


Vervolgens de groentjes paar keer halveren en vast op de weber gezet.


20210418_141131.jpg


Gelijk wat rookhout erbij voor een extra smaaklaagje

20210418_143531.jpg

Intussen mooi de tijd om de amandelen klein te maken
20210427_210559.jpg


Na wat stamp en draaiwerk het resultaat

20210427_210621.jpg


Intussen zijn de groentes gaar en kunnen we aan de mole beginnen.
20210418_151656.jpg

Eerst de amandelen, boter en rozijnen.
20210418_152319.jpg

Dan de groentjes erbij en even pureren. Intussen de chocola vast breken
20210418_153129.jpg

Deze beetje bij beetje toevoegen en als resultaat een heerlijk mole met Chocola
20210418_153713.jpg

Voorzichtig proeven, heerlijke smaak. De Chocola proef je zeker terug maar is goed in balans met de rest van de smaken. Nu even snel het kippetje naar het vuur en wat rook mee geven.

(Image not beschikbaar)

Wat blijkt, je moet wel foto's blijven knippen als je bezig bent. Door de drukte van omstandigheden gewoon glad vergeten. Na de eerste paar happen, vervloekt. Geen foto's meer gemaakt

Dus herkansing. De volgende maar een luxe lunch. Dus weer een kippetje erop. Ditmaal wel fotootje geknipt

20210426_155717.jpg

Intussen wat rijst gekookt en wat overgebleven groentes kort gemaakt.

Heerlijk lunchen in het zonnetje
20210426_163841.jpg


De choco mole was de volgende dag nog lekkerder. Zeker een aanrader om eens te proberen.
 
Dat ziet er lekker uit! Ik ben blij dat jouw versie van de mole toegankelijker is dan de traditioneel Mexicaanse. Ben wel erg benieuwd. Bedankt voor de inspiratie!
 
Heel leuk bedacht en een mooie bijdrage.
 
Met smaak gelezen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Niet direct een combinatie waar ik in eerste instantie aan denk maar zeer smaakvol in beeld gebracht. Het thuisfront is enthousiast ( denk dat het met chocolade te maken heeft) dus voorzichtig op de to-do list gezet.
Bedankt!
 
Niet direct een combinatie waar ik in eerste instantie aan denk maar zeer smaakvol in beeld gebracht. Het thuisfront is enthousiast ( denk dat het met chocolade te maken heeft) dus voorzichtig op de to-do list gezet.
Bedankt!
Wij waren ook wel een beetje huiverig voor de combi, maar we waren Smakelijk verrast :giggle:
 
topgerecht. hel leuk en lijkt me ook erg lekker
hup, op de todo

dank voor het delen
 
Ziet er goed uit. De mole staat hier al op de lijst. Gaan we zeker proberen als er meer tijd is. Mooi om te zien dat de fotowedstijd een hoop out of de box BBQ werk oplevert. TOP
 
Interessant recept🤔 ik ben absoluut geen liefhebber van chocola maar als ik alle ingrediënten bij elkaar zie dan zou ik het toch wel eens willen proberen, ik ga het onthouden en succes met de fotowedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan