BasBQ
Beef en Steak

Chix en Shrooms

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Gewoon kip en champignons dus ;) Kippetje met Plowboy's Yardbird op het spit, zo'n beetje mijn vaste recept.

De paddenstoelen was een ideetje van hier van de week. Ik heb in het bakje eerst wat zelfgemaakte bacon uitgebakken, toen wat knoflook toegevoegd en aangefruit. Daarna de champignons er bij en een tijdje laten pruttelen. Versgehakte peterselie er bij gedaan en kookroom.
Volgende keer laat ik de champignon's nog wat langer doorpruttelen en doe ik er minder room bij. Maar al met al was het nu ook al lekker hoor, maar mensen die mij kennen weten dat ik het altijd nog beter wil. Misschien ook een mix met wat bospaddenstoelen e.d. ach we zien wel hoe dit zich ontwikkeld.

Foto's zijn met mijn iPhone. Vergeet telkens mijn camera te pakken en deze doe ik tijdens het koken even voor twitter, gaat in één moeite door.

shroomchix1.jpg


shroomchix2.jpg


 
Ziet er heerlijk uit Dennis, is lekker he lekker een beetje doorgebaakken champignons, ik neem altijd de kastanje champignons, vind daar wat meer smaak aan zitten
 
Ziet er heerlijk uit Dennis, erg mooi kippetje!!  Tip: Assorti van padenstoelen, natuurlijk bacon, rode ui, een beetje tijm, teentje knoflook, snippertjes rode peper, peper en zout uit de molen, stukje blauwe kaas en roombrie. Op het laatste moment bladpeterselie en bieslook, heerlijk!
 
Lijkt me erg lekker Dennis. Aardappelpartjes in ganzevet gebakken?
 
Ziet er weer heerlijk uit dennis. Lekker knapperig velletje. Hoeveel kolen gebruik jij nu? Ik heb het idee dat ik altijd veel meer kolen gebruik...
 
Thanks for the tip Theun! Ik ga er met spelen...

@Frits, nee, partjes met zout, peper en Todd's Dirt, beetje olijfolie en uurtje in de oven. Ook lekker hoor, moet toch een beetje afwisselen.
 
@Roy, geen flauw idee, beetje natte vinger werk, denk iets meer dan een halve weber starter met Dammers, verdeeld over twee kanten. Zitten dan ook nog wat restjes van een vorige Q tussen...
 
Dat is een lekker maaltje geworden.
 
Jammer dat hij niet meer vliegt,naar Beverwijk
 
Je kan de padenstoelen gratineren of als je er een beetje room toevoegt een heerlijke ragout voor bij de pasta of gnocchi van maken. Dit recept heb ik gekregen van de kok van het restaurant  De heksenketel op Ameland waar dit gerecht “boswandeling” heet. Je krijgt het gerecht daar gegratineerd in een mini heksenketel.
 
Erg lekker! zo'n spit ziet er zo leuk uit, jammer dat ze zo prijzig zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan