BasBQ
Beef en Steak

Chinatown ribbels.

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hallo allemaal.
Na een bezoekje aan de toko kregen we toch plots zin in iets uit de Oost, je krijgt trek van al dat lekkers wat je daar ziet.
Herinnerde me dat er nog een Chinees rib recept op de ToDo stond die ik nog moest maken dus spulletje verzamelen.
Voor het weekend een paar verse ribben geregeld.
Het recept vond ik op de site van Noskos (waarvoor dank).
En vanmiddag aan de slag.

Genoeg gekletst, de plaatjes ;)

De ingredi?nten:



De avond ervoor een heerlijke marinade gemaakt waarvan de plaatjes helaas om een onverklaarbare reden niet mee op de P.C. willen komen :(
Maar op deze foto is te zien dat ze er goed in gelegen hebben.



Na vier uurtjes op zo'n 110 gr.C waren ze wel klaar.



en konden we aan tafel.



Het smaakte alsof we bij de Chinees zaten, heerlijk :)

Leuk dat jullie meekeken.

M'n P.C. had ze verstopt maar alsnog boven water gekomen, dus bij deze. :blush:






 
BAM, fantastisch!!!
Heb net gegeten en krijg alweer trek, erg mooi gedaan Hans en die laatste foto is een plaatje om op te vreten.
 
Dank je Ewald.
't was idd smikkelen  ;)
 
Lekkol!
 
Die zijn heerlijk!
 
Jammie. Die ga ik ook eens maken.  :)
 
Lust ik wel!
 
Dat ziet er weer super uit Hans. Deze staan hoog op de bbq verlanglijst

Is het ook mogelijk deze marinade voor de eastwood methode te gebruiken.
 
Bram zei:
Dat ziet er weer super uit Hans. Deze staan hoog op de bbq verlanglijst

Is het ook mogelijk deze marinade voor de eastwood methode te gebruiken.


Denk ik ook over na Bram :-?, deze marinade is zo smakelijk (wel zoet) dat ik hem zeker ook eens in een ander gerecht ga proberen ;)
 
Hans zei:
Denk ik ook over na Bram :-?, deze marinade is zo smakelijk (wel zoet) dat ik hem zeker ook eens in een ander gerecht ga proberen ;)

Ik zit aan varkenswangen te denken. Dat moet volgens mij ook verschrikkelijk goed smaken met deze marinade.
 
Bram zei:
Hans zei:
Denk ik ook over na Bram :-?, deze marinade is zo smakelijk (wel zoet) dat ik hem zeker ook eens in een ander gerecht ga proberen ;)

Ik zit aan varkenswangen te denken. Dat moet volgens mij ook verschrikkelijk goed smaken met deze marinade.


Ik aan kip kluifjes o.i.d.
 
Hans die ribbels zien eruit om op te vreten en een mooi bordje heb je er van gemaakt


Grill Guru Elite large,WGA,Barbecook,maverick 733,fantast,One minute lighter
BBQ sessie
 
Goeden morgen allemaal :)

De verdwenen foto's van het marinade badje als nog boven water gekregen dus bij deze :blush:



 
Ziet er goed uit! Ingredienten komen me bekend voor, ik heb er laatst hoisin BBQ saus mee gemaakt, da's best lekker!
 
Oeh, lekker, die moet ik ook eens proberen!
 
Chinese ribbels mmmmm ik heb ze op mn lijstje maar dan met rode char sui , maar de jouwe zijn al klaar heerlijk man!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Jeetje Hans wat een partij smakelijke foto's van de ribbels en het uiteindelijke bord vol lekkers =D> ik had graag bij jullie aangeschoven ;)
 
Jet zei:
Jeetje Hans wat een partij smakelijke foto's van de ribbels en het uiteindelijke bord vol lekkers =D> ik had graag bij jullie aangeschoven ;)


Dank je,'t was smikkelen Jet.
Ze weten in China ook wel wat lekkere ribben zijn en die saus uit het recept die we gebruikt hebben houden we er in,
kan in veel meer gerechten. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan