BasBQ
Beef en Steak

Chicken wings (boneless)

Patric

Sprokkelaar
Berichten
31
De Chicken wings zijn altijd populair en een goede optie voor de bbq. Eenvoudige bereiding, snel klaar en praktisch iedereen houdt van kluiven ... ik niet 😃

Ik ben de laatste tijd veel bezig om de botten te verwijderen van diverse stukken kippenvlees. Het is niet moeilijk, wel een lastig klusje, maar er blijft vervolgens een supermooi stukje vlees over. In dit geval het kippenvleugeltje plat (Nijmeegse titel 🙈) en op de bbq hot & fast grillen. Voor wat betreft de bereiding heb ik alleen peper en zout gebruikt en tijdens het grillen smeer ik de kant zonder huid een klein beetje in met roomboter. Ik ben er ook nog mee aan het experimenteren maar het is echt een aanrader!

20230726_115511.jpg

^
20230726_141942.jpg

^
20230726_141244.jpg
 
Als ik een tip mag geven: haal de botjes eruit nadat ze gebakken zijn. Gaat veel makkelijker en kunnen mensen die wel willen kuiven dit gewoon doen. Zijn tig videos over te vinden, zal er hier één delen van iemand die niet smerig dit te eten met saus over zijn gezicht zoals de meesten



 
Als je mooie stukjes wilt serveren zou ik ook vooraf de botjes verwijderen. Ziet er super netjes uit zo, ik krijg er al trek van.
op deze manier zou je ze wellicht nog dubbel kunnen vouwen en vullen met kruiden. zo zit rondom een heerlijk krokant velletje en binnenin een kruidige verrassing
 
Als je mooie stukjes wilt serveren zou ik ook vooraf de botjes verwijderen. Ziet er super netjes uit zo, ik krijg er al trek van.
op deze manier zou je ze wellicht nog dubbel kunnen vouwen en vullen met kruiden. zo zit rondom een heerlijk krokant velletje en binnenin een kruidige verrassing

Goed idee!

Zou je iets mee moeten doen.
(mompelt iets over een fotowedstrijd) 😉
 
Het is idd juist de bedoeling om de botten van te voren te verwijderen want dan blijft er een geweldig stukje vlees over om te grillen. Als je deze methode toepast krijg je een totaal andere beleving en smaak t.o.v. de standaard chicken wings.

Persoonlijk vind ik dit een veel lekkerdere optie :) Ik doe het ook altijd met de bouten. Dan blijft er een groot stuk vlees over met een mooi stuk huid. De hele kip blijft nog altijd mijn grootste uitdaging. Deze is nog niet gelukt om helemaal te strippen, maar dat gaat binnenkort wel lukken :) De moeilijkheidsfactor van de hele kip is om de hele huid heel te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan