hallo allemaal,
ik heb aan de hand van bouwtekeningen op dit forum een BBQ controller gemaakt
dus allereerst mijn grote dank aan ejdb : https://www.bbqgenootschap.nl/threa...oller-incl-onderdelen-ssr-dc-dc-versie.20978/
het goede nieuws : het is gelukt
ik heb de BBQ Controller in elkaar geknutseld en hij doet het!
maar.... nu het slechte nieuws
er zat een enorm temperatuur verschil tussen de temperatuur die ik in de BBQ meet (met een grilleye)
en de gemeten temperatuur van de controller (zo'n 40 graden verschil maximaal)
grootste probleem is de trage temperatuurmeting van de controller
de meting liep heeel langzaam op (+/- 1 graad per minuut omhoog) terwijl de grilleye al veel sneller een hogere temperatuur aangaf
door dat grote verschil heb ik de temperatuur toen maar geregeld op de oldskool manier met boven en onder meer open en dicht
toen ik de gewenste temperatuur had heb ik onder helemaal dicht gezet en na ongeveer een half uur kwam de controller bij en toen werkte het perfect, tot op de graad nauwkeurig
dit hele gebeuren heeft bijna een uur geduurd!
hoe kan ik dit versnellen?
komt het doordat de probe van de controller niet snel genoeg kan meten? of moet ik nog iets calibreren ofzo?
Alvast bedankt voor de hulp
PS
ik heb wat foto's bijgevoegd, op de laatste foto kun je het verschil goed zien.
de grilleye meet 96 graden, terwijl de controller pas 60 graden meet...
ik heb aan de hand van bouwtekeningen op dit forum een BBQ controller gemaakt
dus allereerst mijn grote dank aan ejdb : https://www.bbqgenootschap.nl/threa...oller-incl-onderdelen-ssr-dc-dc-versie.20978/
het goede nieuws : het is gelukt

maar.... nu het slechte nieuws
er zat een enorm temperatuur verschil tussen de temperatuur die ik in de BBQ meet (met een grilleye)
en de gemeten temperatuur van de controller (zo'n 40 graden verschil maximaal)
grootste probleem is de trage temperatuurmeting van de controller
de meting liep heeel langzaam op (+/- 1 graad per minuut omhoog) terwijl de grilleye al veel sneller een hogere temperatuur aangaf
door dat grote verschil heb ik de temperatuur toen maar geregeld op de oldskool manier met boven en onder meer open en dicht
toen ik de gewenste temperatuur had heb ik onder helemaal dicht gezet en na ongeveer een half uur kwam de controller bij en toen werkte het perfect, tot op de graad nauwkeurig
dit hele gebeuren heeft bijna een uur geduurd!
hoe kan ik dit versnellen?
komt het doordat de probe van de controller niet snel genoeg kan meten? of moet ik nog iets calibreren ofzo?
Alvast bedankt voor de hulp
PS
ik heb wat foto's bijgevoegd, op de laatste foto kun je het verschil goed zien.
de grilleye meet 96 graden, terwijl de controller pas 60 graden meet...