BasBQ
Beef en Steak

Char Siu met Kimchi rijst

 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Vandaag Char Siu klaargemaakt op de Weber. Was een echte WinterBBQ, want de tuin was bedekt met een laagje sneeuw. Vanmorgen de procureur gesneden, gekruid en gemarineerd. BBQ klaargemaakt voor indirect en het vlees er ongeveer een uurtje op gehad. Resultaat was fantastisch. Mals, sappig en heerlijk van smaak. De Koreaanse Kimchi rijst is een recept van onze zoon, die het ook klaargemaakt heeft. Eer wie eer toekomt

IMG_20210116_180257.jpg


IMG_20210116_175139.jpg


IMG_20210116_172548.jpg


IMG_20210116_165620.jpg


IMG_20210116_165141.jpg


IMG_20210116_164727.jpg
 
😱😱 Gelijk toegevoegd aan de mijn favorieten. Heb je toevallig het recept van de kimchi rijst?
Eigenlijk heel simpel. Kook de rijst zo ver mogelijk van te voren zodat deze goed droogt en afkoelt. Maak 4 tot 6 tenen knoflook schoon en fruit deze aan in de hete olie. Snijd 100 gram dun gesneden bacon in reepjes, en bak deze mee met de knoflook. Nu kun je de rijst er bij doen, en de Kimchi (koelvers verkrijgbaar bij de toko) naar behoefte. Het geheel laten bakken op hoog vuur onder voortdurend omscheppen. De laatste 10 min. bak je gesneden bosuitjes mee. Het is één grote smaakbom in je mond, en de combinatie met de Char Siu is waanzinning lekker.
 
Eigenlijk heel simpel. Kook de rijst zo ver mogelijk van te voren zodat deze goed droogt en afkoelt. Maak 4 tot 6 tenen knoflook schoon en fruit deze aan in de hete olie. Snijd 100 gram dun gesneden bacon in reepjes, en bak deze mee met de knoflook. Nu kun je de rijst er bij doen, en de Kimchi (koelvers verkrijgbaar bij de toko) naar behoefte. Het geheel laten bakken op hoog vuur onder voortdurend omscheppen. De laatste 10 min. bak je gesneden bosuitjes mee. Het is één grote smaakbom in je mond, en de combinatie met de Char Siu is waanzinning lekker.
Thanks! Ga ik meenemen!
 
😋😋 lekker. Zou ik best ff van willen proeven
 
Fantastisch!
Heerlijk gerecht en mooie plaatjes.
Zal gesmaakt hebben
 
Char sui is zo lekker. Ga hem weer eens maken. Die kimchi rijst heb ik opgeschreven dat klinkt erg lekker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er heerlijk uit. Sander72 zijn versie gemaakt. Dat was echt heerlijk.
Water loopt me weer in de mond
 
Dat ziet er heerlijk uit. Sander72 zijn versie gemaakt. Dat was echt heerlijk.
Water loopt me weer in de mond
Heerlijke hobby hebben we toch hè. En maar wachten, wachten, wachten...en als het dan eindelijk zover is, is het binnen 10 minuten opgegeten.
 
Ziet er heerlijk uit. Char siu, staat ook nog op het lijstje... Nu nog tijd...
 
wat een lekker gerecht is dit ! de winterfoto`s erbij zijn geweldig !! mooi toch bbq-en met dat weer en daarna lekker eten ! ;)
 
Dit moet een lekkere maaltijd geweest zijn, char siu is al fantastisch maar die kimchi rijst lijkt mij ook super, kimchi maken we altijd zelf, misschien vind je zoon het ook leuk om een keertje zelf te maken

Groente: Kimchi van tante Miho | Het BBQ Genootschap deze is erg lekker 🥰
 
Terug
Bovenaan Onderaan