Dankzij de februari fotowedstrijd opdracht vandaag een hele maaltijd ala caveman style gemaakt. Knolselderij, prei, tomaten, bieten en een "ezeltje". vooraf de knolselderij eerst ingesmeerd met olie en voorzien van wat provencaalse kruiden. vervolgens bijna 2 uur op de Summit gelegd om een beetje voor te garen. Ook stuk van het "ezeltje" eerst even op de Summit voorzien van wat strepen, daarna het stuk eerst ruim 20 min laten rusten en vervolgens in 3 kleiner stukken gesneden.
Na "afloop" prei en tomaat ontdaan van de zwarte schil. de knolselderij in 3 stukken gesneden en samen met het stuk vlees op een bordje gedaan. Bieten waren helaas nog niet gaar die heb ik nog even laten liggen en gaan we morgen in een salade gebruiken.
Vlees was aan buitenzijde mooi dicht geschrooid en verder nog mooi rood 9helaas geen foto's van). We hebben weer meer dan heerlijk gegeten.
Het gezonde deel van de maaltijd
Kolen heel heet stoken
bieten en uien alvast eerder in de gloeiende houtskool gelegd, uien vooral voor de heerlijke geur
En hopla op de hete kolen
Ondertussen op de Summet het "ezeltje" voorzien van strepen
Wat een hitte, best lastig om foto's te maken
Zwarter en zwarter worden de groentes
Gloeiend heet
Ezeltje in 3 stukken gesneden
Schroeien maar
Na het maken van deze foto zit er bijna geen haar meer op m'n arm, echt heel erg heet
Heel even "afkoelen", dat ging met de buiten temperaturen best snel B-)
resultaat was meer dan lekker, prei had ik al vaker gedaan, maar tomaat is echt heel lekker op deze manier. En het vlees ook. Krokant van buiten, rood van binnen. Roosters zijn niet meer nodig
Na "afloop" prei en tomaat ontdaan van de zwarte schil. de knolselderij in 3 stukken gesneden en samen met het stuk vlees op een bordje gedaan. Bieten waren helaas nog niet gaar die heb ik nog even laten liggen en gaan we morgen in een salade gebruiken.
Vlees was aan buitenzijde mooi dicht geschrooid en verder nog mooi rood 9helaas geen foto's van). We hebben weer meer dan heerlijk gegeten.

Het gezonde deel van de maaltijd

Kolen heel heet stoken

bieten en uien alvast eerder in de gloeiende houtskool gelegd, uien vooral voor de heerlijke geur

En hopla op de hete kolen

Ondertussen op de Summet het "ezeltje" voorzien van strepen

Wat een hitte, best lastig om foto's te maken

Zwarter en zwarter worden de groentes

Gloeiend heet

Ezeltje in 3 stukken gesneden

Schroeien maar

Na het maken van deze foto zit er bijna geen haar meer op m'n arm, echt heel erg heet

Heel even "afkoelen", dat ging met de buiten temperaturen best snel B-)

resultaat was meer dan lekker, prei had ik al vaker gedaan, maar tomaat is echt heel lekker op deze manier. En het vlees ook. Krokant van buiten, rood van binnen. Roosters zijn niet meer nodig