BasBQ
Beef en Steak

Cake

JoDk

Tondelzoeker
Berichten
15
Door een eerdere post van @(Koen) op een idee gebracht om cake te maken. Omdat hier gelukkig niemand in quarantaine zit heb ik het recept een beetje aangepast naar een niet quarantaine cake (champignons ben ik allergisch voor).

Omdat alles wat eerder in de keuken lag nu ergens in dozen door het hele huis ligt moest ik eerst op zoek naar het cakeblik. Wonderbaarlijk vond ik die bovenin de eerste doos die ik los trok, nu zou niks meer mis kunnen gaan dus!

De ingrediënten bestonden uit kippendijen, paprika, prei, ui, knoflook en natuurlijk spek.

Eerder werd aangegeven dat het nogal aan de zoute kant was met spek en rub, vandaar dat ik geen zout gebruikt heb in de rub.

Na alles in het cakeblik te hebben gestopt is dit op een graag of 120 de bbq op gegaan. Na een uurtje of 2 eens de kerntemperatuur gemeten en kwam uit op 60°. De cake maar gelijk aan de bovenkant gelakt, uit het blik gehaald en de onderkant ook nog gelakt. Na een uur of geen idee had ik een kerntemperatuur van 80° en heb ik deze van de barbecue gehaald. Even laten rusten en daarna met zn allen heerlijk opgegeten.

En een groot bijkomend voordeel..bijna geen afwas!

Dank je koen voor het heerlijke idee!

20210205_181313.jpg


20210205_181252.jpg


20210205_181235.jpg


20210205_174323.jpg


20210205_174309.jpg


20210205_174253.jpg
 
Snel een lekkere cake kunnen maken door het blik snel te kunnen vinden 😉
 
Niet vervelend om zo buiten te kunnen koken. Je gaat het straks nog missen
 
Kom maar door
Deze ziet er goed uit zeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan