BasBQ
Beef en Steak

Burgersmasher van gietijzer: mee opwarmen of niet?

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Ik heb zo'n gietijzeren smashburger-ding van The Windmill die ik binnenkort wil gaan gebruiken (icm een plancha). Moet ik die smasher ook mee opwarmen (zodat het aan twee kanten bakt), of juist niet? Gerelateerd: iemand ervaringen (goede danwel slechte) met deze smasher of dingen waar ik op moet letten?
 
Niet mee opwarmen. Het oppervlak van je smasher moet vlak zijn. En als je op je balletje een stukje bakpapier legt en dan smasht dan gaat dat het makkelijkst.
 
Bijzonder ontwerp zo met dat randje.. Snap niet waarom je dat zou willen voor smashburgers.
 
Ik gebruik gewoon de onderkant van een kookpot, groot, stevig, buigt niet door en vlakker kan niet.
 
Roland +1
 
Haha ik gebruik gewoon een hamburgerspatel met bakpapier er onder. Works like a charm.
 
Ik heb zo'n gietijzeren smashburger-ding van The Windmill die ik binnenkort wil gaan gebruiken (icm een plancha). Moet ik die smasher ook mee opwarmen (zodat het aan twee kanten bakt), of juist niet? Gerelateerd: iemand ervaringen (goede danwel slechte) met deze smasher of dingen waar ik op moet letten?
Ik heb deze smasher gekregen in een goodiebag na een wedstrijd, en gebruik hem vaak. Ben er heel tevreden mee, en hij werkt als een tierelier. Opstaand randje zorgt ervoor dt je een mooie gelijkmatige burger maakt.
 
Ik heb deze smasher gekregen in een goodiebag na een wedstrijd, en gebruik hem vaak. Ben er heel tevreden mee, en hij werkt als een tierelier. Opstaand randje zorgt ervoor dt je een mooie gelijkmatige burger maakt.

Klinkt goed, maar kan me zo voorstellen dat je dan niet teveel gehakt mag gebruiken omdat hij dan te dik word.
 
omdat hij dan te dik word.
het zal eerder zijn dat je dan de burger onder de smasher uit duwt en vervolgens kapot duwt met het randje.
dus uiteindelijk blijft er dan de perfecte burger over, met een gesneden randje eromheen..?
 
Ik heb deze smasher gekregen in een goodiebag na een wedstrijd, en gebruik hem vaak. Ben er heel tevreden mee, en hij werkt als een tierelier. Opstaand randje zorgt ervoor dt je een mooie gelijkmatige burger maakt.
En ik neem aan dat je 'm dus niet opwarmt.
 
Klinkt goed, maar kan me zo voorstellen dat je dan niet teveel gehakt mag gebruiken omdat hij dan te dik word.
Het lekkere aan een smashburger is dat hij niet superdik is. Dat is het hele idee erachter.
 
Ik doe het met een brede hamburgerflipper, die had ik toch al en het werkt perfect. Na het aandrukken schuif ik die eraf in horizontale richting dan plakt het niet.
 
Ik heb 'm gisteren voor het eerst gebruikt: makkelijk in gebruik en het wordt allemaal inderdaad plat. Of het zo plat is als ik ook echt wil kan ik nog niet zeggen: de plaat was niet heet genoeg en dan ga je toch eerder stomen/stoven dan bakken. Binnenkort ga ik dus in de herhaling.
 
Ik heb deze smasher gekregen in een goodiebag na een wedstrijd, en gebruik hem vaak. Ben er heel tevreden mee, en hij werkt als een tierelier. Opstaand randje zorgt ervoor dt je een mooie gelijkmatige burger maakt.
Een smashburger is toch de bedoeling dat ie juist niet gelijkmatig is?lekker grof en onperfect
 
Vooral dun met lekker veel korst.
 
Vrienden.
Ik gebruik een gewicht op een Bbq product op verschillende manier.
1 iets wat je verwarmd kan bol gaan staan bv eendeborst,vis, inkt vis met ander woorden ik wil een vlak garen.
Dit kan een mooi Bbq ijzer zijn of pan of flipper,stuk pakpapier onder het gewicht klaar
2 ik wil een soort panini maken twee kanten verwarmen, het gewicht dus mee verwarmen
Bv speklap ,bacon, kipfilet of brood.maar ook groente.
Misschien heb je hier iets aan.
Iets leuks misschien hoe ik eigenwijs uit de box kan denken, oplossing 5 euries kringloop!
E50101AA-5858-41CB-9E26-6EF04BF65F0E.jpeg

Het vintage strijkijzer, leuke commentaren gehad !
 
Terug
Bovenaan Onderaan