Beef en Steak

Buitenkeuken in de maak

A3N

Kooltjesharker
Een beetje werkruimte ontbrak er buiten nog wel aan. Er staat wel een grote eettafel, maar die werkhoogte is veel te laag. Er was nog een stukje tuin over tussen de keukenuitbouw en de buren, dit stukje had nooit echt een bestemming. Eventueel ook uitbouwen, maar ruimte binnen missen we niet. Uiteindelijk moest het een buitenkeuken worden. Gelijk maar begonnen, muurplant uit de weg gehaald en stenen besteld.

IMG_7153.jpeg

Hout gehaald en begonnen aan het werkblad. Het hout is douglas. De afmetingen van het blad zijn 250cmx90cm. De werkhoogte wordt 92cm.

IMG_7155.jpeg

Eerste stenen neergezet, dit is ongeveer wat het moet worden. Links buiten beeld komt nog een spoelbak, maar dat moet even wachten tot na de zomer de schuifpui geplaatst is.

IMG_7157.jpeg

Ik heb nog niet genoeg stenen liggen om op hoogte te komen, maar toch even het blad los erop gelegd voor het gevoel 🙂.

IMG_7159.jpeg

Voor nu even wachten op de rest van de stenen, hopelijk volgende week weer verder.

Inspectie
IMG_7161.jpeg

Andere poes is het er ook mee eens, zit er tevreden bij 😄.
IMG_7163.jpeg

Vanochtend toch nog even in de gelegenheid geweest om stenen te regelen. Ging wel mooi, afrekenen en de heftruck kwam er al aan, was binnen 5 min weg.

IMG_7164.jpeg

Planten zijn om het blad aan te drukken tijdens het opdrogen van de lijm.

Bovenop de u blokken maak ik nog planken van hout denk ik, wou eerst ff zien hoe het stond.

En natuurlijk mist er nog wat, wat problematische levering, maar dat gat rechts vullen we maandag op 😉.

Dankje! Gedaan omdat we dezelfde blokken gebruikt hebben in de rest vd tuin voor plantenbakken en vijver, je kant het hier net op de achtergrond zien. Hetzelfde hout is ook gebruikt voor een eettafel. Het idee was dat het zo één geheel moet worden. Ik heb steen als werkblad overwogen, maar een beetje kleur leek me ook wel fijn :-).
IMG_7165.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan