BasBQ
Beef en Steak

Buikspek

Steen

Vuurmaker
Berichten
62
Beste mede Q'ers,

Nou kan ik internet rond gaan en zal ook vast iets vinden maar doe het anders. Stel nu een vraag hier. En dat is: heb nog 1,5 kg buikspek zonder zwoerd liggen. Heb allerlei soorten gemaakt van brisket style tot sweet van Asian style naar burnt ends. Heeft er iemand een nieuwe leuke recept voor me? Dus keertje iets anders van kan maken. Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
 
Ik zou 'm in tweeën delen en dan beide delen een andere smaak geven dan kan je daarmee ook kijken waar de voorkeur in de smaak zit als daar nog twijfel over mocht bestaan.
Als je de zoekfunctie rechtsboven in gebruikt kom je meer recepten, bereidingen en verslagen tegen dan je vandaag kan lezen ;)
 
Ik zou 'm in tweeën delen en dan beide delen een andere smaak geven dan kan je daarmee ook kijken waar de voorkeur in de smaak zit als daar nog twijfel over mocht bestaan.
Als je de zoekfunctie rechtsboven in gebruikt kom je meer recepten, bereidingen en verslagen tegen dan je vandaag kan lezen ;)
Helemaal mee eens, ik heb laatst 1,5 kg zonder zwoerd ook gedeeld in 2en. Ene deel parijs buikspek (recept Noskos) en andere deel oosters buikspek (NasQ). Erg smaakvol beide en niet te vergelijken!
 
1 kilo buikspek zonder zwoerd
Handje grof zeezout
Handje venkelzaad
12 verse laurierbladen

Vlees inkerven, en insmeren met zout en venkelzaad. Laurierbladen erin steken. In schone theedoek, in bak met iets zwaars erop, voor minimaal 1, maar beter 2 dagen.

BBQ op 170°c. Vlees erop bakplaat voor 1,5 uur, tot vlees knapperig is, goudbruin en gaar.

Saus erbij van mierikswortel.
2 EL mierikswortel
100 ml zure room
Sap en rasp van 1/2 citroen
Peper en zout naar smaak.

Graag gedaan, en eet smakelijk 😊
 
1 kilo buikspek zonder zwoerd
Handje grof zeezout
Handje venkelzaad
12 verse laurierbladen

Vlees inkerven, en insmeren met zout en venkelzaad. Laurierbladen erin steken. In schone theedoek, in bak met iets zwaars erop, voor minimaal 1, maar beter 2 dagen.

BBQ op 170°c. Vlees erop bakplaat voor 1,5 uur, tot vlees knapperig is, goudbruin en gaar.

Saus erbij van mierikswortel.
2 EL mierikswortel
100 ml zure room
Sap en rasp van 1/2 citroen
Peper en zout naar smaak.

Graag gedaan, en eet smakelijk 😊
Nu wil ik ook 1,5 kilo buikspek
 
Ja vind ik ook, @Dominique heb je een naam bij dat gerecht van buikspek met laurierbladeren?
bvbd

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
Alle bovenstaande +1
Om de keuze te beperken zou ik dit stukje bewerken als babi pa gang volgens het recept van @Ewald
Nasi goreng, atjar, bier etc erbij en happie happie doen. ( vergeet de lekbak niet)

 
Vandaag heb ik ook een stuk buikspek gekocht het is bij de Dekamarkt momenteel in de aanbieding, ik weet nog niet precies welke kant ik ermee op ga, maar ik denk in eerste instantie toch aan het recept van @Ewald Zeeuws spek die heb ik al een keer gemaakt en was erg lekker en daarvoor heb ik alles in huis.

Het beoogde slachtoffer voor de bereiding :D
IMG20230523142404.jpg


Ik ga even in overleg met mezelf over hoe en wat, en dan gaat het vlees uiterlijk morgen de marinade in (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan