BasBQ
Beef en Steak

Broodje BLT (Bacon Lettuce Tomato)

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.093
Gisteren 2 stukjes Buikspek van 500 gram per stuk gemaakt, deze had ik afgelopen zaterdag in een Zeeuws spek pekelmarinade gezet.
Gisteren op de BBQ temperatuur zo rond de 140 graden C, klein stukje appelhout erbij voor een subtiel rookje, zo'n 5 graden voordat ze eraf
gingen gelakt met pure Ketjap Manis van het merk ABC, in mijn ogen en die van critici 1 van de betere, misschien wel de beste. ABC Kecap Manis, wordt onder licensie van Heinz in Indonesie gemaakt. Het leuke, hij is gewoon bij de Jumbo te koop.
Toen de kerntempertuur 70 graden C. aangaf de stukjes spek van de BBQ gehaald en laten afkoelen, ondertussen de afbakbroodjes op de BBQ, daarna de tomatenschijfjes een half uurtje op de BBQ, oeps geen foto, niet gebeurd.
Broodje opmaken ijsbergsla buikspek en tomaat. en smullen maar.

DSC_9800.JPG


DSC_9802.JPG


DSC_9806.JPG


DSC_9815.JPG


DSC_9816.JPG


DSC_9812.JPG


DSC_9819.JPG


DSC_9824.JPG


DSC_9826.JPG


DSC_9832.JPG


DSC_9838.JPG
 
Van’t weekeind maar naar de Jumbo en naar de slager ☺️
Ziet erg goed uit
 
Lekkere broodjes. Had ik best gelust.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Super lekker. Dit moet ik echt nog eens maken. Water loopt me in de mond.
 
Dat ziet er heerlijk uit. Die kleur is geweldig. Deze gaan we zeker een keer proberen!
 
Dat ziet er lekker uit! Ik heb nog een stuk buikspek liggen, dit lijkt me een hele goede bestemming ervoor.
 
Dit ziet er echt geweldig uit. Ook op mijn lijstje, die wel heel lang wordt nu! 😅
 
pôhhhh Ewald..
Nog geen eens 10 uur in de ochtend geweest en ik loop hier al te kwijlen zeg..

Die foto van dat glimmende spek zeg...
1593417248343.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan