Omdat het stuk brisket van 5.2kg teveel plaats pakte -volgens het kennersoog van de vrouw des huizes- moest deze er dringend uit. Gisteren een prachtige dag om deze te bereiden en op mijn gemak er bij te kunnen zitten.
Het overtollige vet verwijderd en ingesmeerd met mosterd en een rub erop gedaan van de a. c. tion. Op de Q geplaatst met een lege lekbak en beuken rookhout. Na 3.5u deze uitgehaald om in bakpapier te plaatsen, dit wegens gebrek aan slagers papier. Na 9.5u had deze 96°c en klaar om te rusten. Anderhalf uur later dit op een bord gedaan, basic gerecht met huisgemaakte frietjes.
De start
Een lokale zonsverduistering
Na 3.5 uur
Een echte belg maakt zijn frietjes zelf
Voor het rusten
Aangesneden en op het bord.
Pluspunten:
- Heerlijk vlees
- Zacht vlees
- De geuren tijdens het bereiden!
- Beter gelukt dan ik had gedacht
Voor verbetering vatbaar:
- Iets kleiner stuk voor 2 personen
- Juist niet uitgedrood, vrouw vond het geen probleem
Herhalingevaar:
Vanaf volgende zomer. Is iets dat je moet klaarmaken als je buiten kan zitten, die geuren waren zo goed. Is moeilijk te beschrijven aan een leek. Degene die dit al gemaakt hebben weten beter.
Het overtollige vet verwijderd en ingesmeerd met mosterd en een rub erop gedaan van de a. c. tion. Op de Q geplaatst met een lege lekbak en beuken rookhout. Na 3.5u deze uitgehaald om in bakpapier te plaatsen, dit wegens gebrek aan slagers papier. Na 9.5u had deze 96°c en klaar om te rusten. Anderhalf uur later dit op een bord gedaan, basic gerecht met huisgemaakte frietjes.
De start
Een lokale zonsverduistering
Na 3.5 uur
Een echte belg maakt zijn frietjes zelf

Voor het rusten
Aangesneden en op het bord.
Pluspunten:
- Heerlijk vlees
- Zacht vlees
- De geuren tijdens het bereiden!
- Beter gelukt dan ik had gedacht
Voor verbetering vatbaar:
- Iets kleiner stuk voor 2 personen
- Juist niet uitgedrood, vrouw vond het geen probleem
Herhalingevaar:
Vanaf volgende zomer. Is iets dat je moet klaarmaken als je buiten kan zitten, die geuren waren zo goed. Is moeilijk te beschrijven aan een leek. Degene die dit al gemaakt hebben weten beter.