BasBQ
Beef en Steak

Brisket point

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Beste collega's,

Onderstaand mijn fotoreportage voor de fotowedstrijd! :)

Mijn slager van de Sligro vertelde onlangs dat 'ie weer wat "nieuws" had, ze verkochten nu ook brisket. Iets wat voor ons allang niet meer nieuw is, maar bij de Sligro nieuw in het assortiment zat. Uit een heerlijke vrijdagnamiddag impuls toch maar meegenomen..



Uiteindelijk mooi getrimd en de DutchBBQCrew rub getrimd en ge?njecteerd met de AllBrine #1:



Gistermorgen ging hij er rond een uurtje of tien op, volgeladen met een goede bak eikenrook!



Ondertussen even een tripje naar Schiedam, dus Pitmaster "Pa" ingeschakeld die me constant op de hoogte hield van de temperatuur, heerlijk is dat! :) Bij thuiskomst kon ik hem bijna gaan inpakken, en zo geschiedde na even wachten:



Na nog even verder sudderen met de boter en restant injectaat, kwam onderstaand resultaat eruit:


Aansnijden maar!


En dan de buigtest:


Wat vonden we er van?

Ge-wel-dig! Een van de betere points die ik tot nu heb gemaakt... Restje ligt in de diepvries voor de burnt ends de volgende keer :).

De AllBrine #1 is wat mij betreft echt een topper! De rub vind ik wat minder.. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

Bedankt voor het kijken! :)
 
Mooie reportage. Ik heb hier helaas geen pit-pa. Maar gelukkig wel een pit-kid in training! Mooi resultaat!

Enviado desde mi SM-N9005 mediante Tapatalk

 
Mooie reportage, prima rookring. Bij welke Sligro heb je deze brisket gehaald?
 
McPeet zei:
Mooie reportage, prima rookring. Bij welke Sligro heb je deze brisket gehaald?

Bergen op Zoom
 
Tnx, binnenkort bij "mijn" sligro in Den Haag Forepark ook maar eens vragen.
 
Tokke89 zei:
Rolaanndd zei:
McPeet zei:
Mooie reportage, prima rookring. Bij welke Sligro heb je deze brisket gehaald?

Bergen op Zoom

Oh nice, das niet ver van me huis :D, Wat kost zo een stuk per kg bij de Sligro als ik vragen mag? :)

Ziet er goed uit!

?13,95 ex btw per kilo 😊
 
En de totale run tijd? Verschilt die  met een whole packer??

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit
 
Ziet er super uit zeg. Mooie smoke ring ook.
 
Dat ziet er goed uit hoor! Hoeveel kilo was deze point, en wat was de bereidingstijd? Sinds kort ligt er in mijn diepvries ook een Angus brisket point, die ik voor de eerste keer ga bereiden.
 
Yummie, deze week ook maar even langs "mijn" Sligro in Leiden, even kijken of ze daar ook een stuk hebben liggen. Dan kan het eindelijk gaan gebeuren :blush:
 
McPeet zei:
Tnx, binnenkort bij "mijn" sligro in Den Haag Forepark ook maar eens vragen.
Hanos bij Delft wil soms ook wel USA brisket hebben liggen van National Beef.
 
MarcovdK zei:
En de totale run tijd? Verschilt die  met een whole packer??

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Uiteraard scheelt deze omdat deze vaak groter is van formaat. Voor een whole packer trek ik meestal een uur of 16 uit :)
 
Ziet er goed uit Roland.
Mooi resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan