BasBQ
Beef en Steak

Brisket (1e keer)

Thanks Ewald! Weer een mooie reden om het boek van Moskowa aan te schaffen :)

Beun.... Ik weet niet of je al bekend bent met deze film van Noskos zelf. Hier bereidt hij een brisket van een Nederlands ras.
De uitleg blijft in principe gewoon hetzelfde. Ik zou echter wel kiezen voor een vetter ras (iedergeval graan gevoerd). Dit vertelt hij volgens mij ook in deze video.

 
Staat bij mij ook nog hoog op mijn lijst. Geen idee wat ik me ervan voor moet stellen. Wel een flinke run zo.
Sowieso lekker bezig geweest
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Ik pak altijd in. Butcher paper voor brisket. Toch het idee dat de bark beter blijft dan. Daarna inderdaad uitwasemen en opnieuw butcher paper dichtvouwen en zeker 1-1,5 rusten in de koelbox. Hetzelfde voor beef ribs, alleen korter rusten. Pulled pork gaat in aluminiumfolie en dan rusten. Daar is de bark wat minder belangrijk voor mij persoonlijk en heb ik liever de tijdwinst. Merk trouwens dat momenteel vanwege COVID-19 en Brexit het via mijn reguliere supplier lastig is om aan butcher paper te komen. Meerdere Q-ers deze ervaring?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Gefeliciteerd🥳 met je koei en welkom bij de grote 3, jammer dat de brisket niet geheel naar je zin was maar misschien is dit niet "jouw" soort vlees of smaak dat kan natuurlijk. Zelf ben ik dol op brisket maar de burnt ends kunnen mij gestolen worden....................zo zonde van dat heerlijke vlees😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Ik pak altijd in. Butcher paper voor brisket. Toch het idee dat de bark beter blijft dan. Daarna inderdaad uitwasemen en opnieuw butcher paper dichtvouwen en zeker 1-1,5 rusten in de koelbox. Hetzelfde voor beef ribs, alleen korter rusten. Pulled pork gaat in aluminiumfolie en dan rusten. Daar is de bark wat minder belangrijk voor mij persoonlijk en heb ik liever de tijdwinst. Merk trouwens dat momenteel vanwege COVID-19 en Brexit het via mijn reguliere supplier lastig is om aan butcher paper te komen. Meerdere Q-ers deze ervaring?
Nee niet echt... Ik heb nog iets van 90 meter van dat spul op een rol liggen ;)
 
Gefeliciteerd🥳 met je koei en welkom bij de grote 3, jammer dat de brisket niet geheel naar je zin was maar misschien is dit niet "jouw" soort vlees of smaak dat kan natuurlijk. Zelf ben ik dol op brisket maar de burnt ends kunnen mij gestolen worden....................zo zonde van dat heerlijke vlees😜
Moet wel toegeven dat ik later nog een plakje heb gegeten die dichter tegen de point aan zat en dus ook vetter was. Deze vond ik wel lekker. Vind de drogere flat eerder gezegd wat minder. Ik heb overigens ook geen vergelijkingsmateriaal. Heb nog niet eerder een andere brisket gegeten.
 
Super mooi verslag!

Jammer dat je het iets vond tegenvallen. Wil het zelf ook nog eens maken veel geleerd uit dit topic! (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Mooi gemaakt, mooi omschreven. Leuk om te lezen dat je er echt nachtwerk van gemaakt hebt!

Van harte met je koe.
 
Congrats met je koe!

Brisket staat hier ook nog op de lijst om eens te maken.
 
Het resultaat ziet er goed uit
Toen ik mijn eerste brisket maakte richtte ik me ook op tijd, dat ga ik niet meer doen. Was ook te droog naar m’n zin. Nu ook de gegeven adviezen in het achterhoofd opgeslagen, aan het eind van de run goed inpakken, blijft lang genoeg warm dan
 
Mooi avonduur.
Jammer dat het een beetje tegenviel, ik zeg nog een keertje proberen!
 
Mooie run. En er is al een hoop over verteld zo te lezen. Ziet er iig een lekker stukje vlees uit. Dat moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je koei.


Blijft toch een lastig stukje vlees. Wat ik persoonlijk gewoon erg duur vind geworden. Als het goed gelukt is dan is het puur genieten. Gaat het mis.. dan heb je zomaar voor dik €200,- aan vlees verpest. Ik zal het vast nog wel eens gaan maken. Maar dan wel voor een grotere groep gasten. Dat zal dus iig nog wel even duren
 
Terug
Bovenaan Onderaan