BasBQ
Beef en Steak

Brew is new

SmokeyBrew

Tondelzoeker
Berichten
7
Hi Guys!

Vandaag heb ik mij aangemeld, en hier stel ik mij voor!

Ik ben van nature een Barista (jep. zn gastje die je raar aankijkt als je een normale koffie besteld). Tijdens mij Barista opleidingen kwam ik erachter dat de kleine dingetjes die we dagelijks doen, speciaal gemaakt kunnen worden. Dit is dan ook mijn passie geworden.

Naast mijn liefde voor koffie ben ik langzaam de bbq wereld ingeschoven. Koken was al een hobby.. Maar wilde toch iets speciaals..
Sinds kort ben ik dan eigenaar geworden van een Boretti Carbone.. Is het de perfecte smoker? Nope, maar het is een prima instap dingetje en je kan er gewoon veel mee doen.
Toch is het me al gelukt om Spareribs (321) te maken (Rub van Noskos) en verschillende soorten steaks / tomaporks.
Beetje bij beetje begin ik te begrijpen hoe ik het vuur kan beheersen, temperaturen consistent kan houden en hoe ik (rook)smaken kan combineren met kruiden en rubs.
Ergens deze dagen ga ik de randen van de Boretti Carbone met een vilt dichtmaken, ik verlies toch aardig wat rook, via kanalen die hier niet voor bedoeld zouden moeten zijn.

Je zal nu denken, waarom heb je de Boretti Carbone dan gekocht,, nou hij ziet er leuk uit. Past perfect op ons terras en gezien we regelmatig grote groepen hebben kwamen we uit op dit model.
Uiteraard zal in 2021 een Egg of een Bastard komen. Als het aan mij ligt bestel ik hem direct, ik zal alleen partnerlief even wat meer moeten overtuigen.
Want tja, parfum van een paar honderd euro is natuurlijk voorkomen normaal,, Maar een Q van enkele honderd euro is not-done. 🤷‍♂️


Om af te sluiten wil ik Noskos complimenten geven voor de video's die hij post op zijn kanaal. Uiteraard geabonneerd en staat het belletje aan. 🔔
 
Hoi Brew,
welkom bij het Genootschap.
Ik had voor een Weber 57 gegaan, had je de mod van vilt plakken niet hoeven te doen. ;)
 
Ha die Brew, welkom.
Maak lekkere gerechten en overtuig je lief van de noodzaak van een upgrade.
 
Welkom bij het genootschap en hopelijk word vrouwlief overtuigd dat er een andere Q kan komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan