BasBQ
Beef en Steak

Braai / buitenkeuken project

 
 

Frank1785

Vuurmaker
Berichten
91
Lang geleden dat ik wat gepost heb, toch ff wat foto's plaatsen van mijn huidige project

De oude steenoven / grill gesloopt inclusief het tussenwandje zodat het rommelhok er achter bij de zitruimte aan komt;

IMG_20200719_171028.jpg
IMG_20200928_202926.jpg



De plannen, ingebouwde braai met keukenblokje (rechts naast de braai komt hoge kast met koelkast en diepvries)

Buitenkeuken.jpg



De braai wil ik zo maken dat deze afsluitbaar is d.m.v. deuren, en ook zodoende de linker of rechterzijde geheel afsluitbaar om temperatuur beter te kunnen regelen, low&slow / smoker etc.. Tevens een accessoire maken om een steenoventje te krijgen, plannetjes genoeg !

Braai low-slow.jpg



Vorige week een aantal dagen vrij 'in between jobs' dus lekker even wat aan de braai kunnen doen:

IMG-20210223-WA0005.jpeg
IMG-20210223-WA0012.jpeg


IMG-20210223-WA0014.jpeg
IMG-20210226-WA0000.jpeg



Braai gisteren schoongemaakt / bijgeslepen / ontvet etc. en in de hittebestendige lak. Staat nu op de plek (zwaar!).

IMG-20210306-WA0003.jpeg


Wat volgt is het bekleden met promatect platen + steenwol + ombouw van Ytong, foto's volgen!
 
Mooi zeg, erg indrukwekkend. Leuke reportage ook!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
wat een professionaliteit zeg
ziet er gaaf uit
 
Prachtig Frank, veel succes!
 
Niet normaal dit, gaaf hoor!
 
👍 👍 netjes man!
Staat dit dan onder een "afdakje"?
hier gaat mooi vuurtje fikken dadelijk!🔥🔥🔥🔥
 
Krijgt al vorm zo, nu snap ik het een beetje hoe t in elkaar steekt, mooi hoor! (y) 🔥
 
Gaaf hoor. Maar slaat de hitte van de braai niet door naar je koelkast? Op de foto lijkt er weinig tussenruimte te zijn.
 
Gaaf hoor. Maar slaat de hitte van de braai niet door naar je koelkast? Op de foto lijkt er weinig tussenruimte te zijn.
De braai is bekleed met promatect (brandwerende plaat), dan steenwol en dan ytong cellenbeton. En er zit nog een paar cm 'lucht' tussen, dus geen direct contact.

Ben een beetje aan het proefdraaien, maar 't lijkt er op dat 't goed gaat. Er heeft de hele middag klein vuurtje in gebrand, zijkant nog gewoon koud.

Dat bekleden en inpakken helpt ook enorm voor het geluid / klankkast effect wat ik wel eens hoor bij braai filmpjes of YouTube ofzo.
 
En als het vuurtje dan toch aan is kan er vlees boven

Ziet er nietjes uit en inderdaad een stuk stiller zo 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan