Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat vilt is trouwens ook nog een goede optie dank je wel.KamadoJor zei:Wat voor kit ga je gebruiken? Ik heb wel vaker hittebestendige kit gezien, maar niet specifiek voor gebruik in een barbecue. Bestaat er voor buitenhaarden geen vilt ofzo zoals bij de deksel van een kamado? Die dingen zullen toch vaker lucht- en waterdicht gemaakt moeten worden?GuusDupon zei:Heb de braai net nog even bekeken. Er zitten een rand op de plek waar het schuine gedeelte op de braai zelf komt waar ook wat water door kwam zag ik. Lag nu een klein plasje en de zijkant was wat vochtig onder die plek. Maar de schoorsteen helemaal droog. Wil nu dus die randjes even dichtkitten met speciale kit.KamadoJor zei:Oeh, dat is wel veel, ja. Ik zie zo afgaande op de foto's, eigenlijk geen andere plek waar zoveel water in die asbak zou kunnen lekken dan de grote opening van de schoorsteenkap. Misschien dat wat vonkengaas dan wat zou kunnen helpen? Nouja, maar even afwachten wat die doek voor verschil maakt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je hem wilt verkopen, is het probleem van vervoeren toch voor de koper ?? de schoorsteen kan er nog wel af, dus dat scheelt al een stukKamadoJor zei:Ja, ik was met kit hier op uitgekomen: Bison Openhaardenkit (https://www.bison.nl/nl/product.693.html ) Het nadeel hiervan is dat uitgeharde resten alleen mechanisch zijn te verwijderen. Dat betekent dus dat je de kap en het middenstuk redelijk permanent aan elkaar lijmt.
Ik ga er van uit dat ik deze ooit nog wil verkopen, of omdat ik het niks vind, of omdat ik een beter model wil. Dan wil ik niet die bovenkant met een slijptol of grote rubberen hamer los moeten zien te krijgen. Ik denk dat ik het straks eerst ga proberen met een stuk Nomex vilt ofzo. Dat is niet helemaal waterdicht (hoewel ik nooit water in mijn kamado heb gehad), maar het gewicht van de bovenste kap zal het hopelijk waterwerend genoeg maken.
Klopt, maar zolang ik geen koper heb, blijft het mijn probleem als ik er ooit van af wil, en ik denk dat je sneller een verkoper vindt als ie minder moeite hoeft te doen om het te vervoeren. (Het is nou ook weer niet zo dat hier een mega grote markt voor is en de kopers voor het oprapen liggen). Daarnaast, al wil ik 'm alleen al verplaatsen, dan is het wel handig om 'm uit elkaar te kunnen halen. De afzonderlijke delen zijn al loodzwaar. Kun je nagaan als die twee delen aan elkaar vast zitten. Ik ben nooit te beroerd om te helpen sjouwen, maar hoe krijg je dat makkelijk in zijn geheel van het onderstel af zonder je vingers te pletten of je rug te slopen?Bart1978 zei:Als je hem wilt verkopen, is het probleem van vervoeren toch voor de koper ?? de schoorsteen kan er nog wel af, dus dat scheelt al een stukKamadoJor zei:Ja, ik was met kit hier op uitgekomen: Bison Openhaardenkit (https://www.bison.nl/nl/product.693.html ) Het nadeel hiervan is dat uitgeharde resten alleen mechanisch zijn te verwijderen. Dat betekent dus dat je de kap en het middenstuk redelijk permanent aan elkaar lijmt.
Ik ga er van uit dat ik deze ooit nog wil verkopen, of omdat ik het niks vind, of omdat ik een beter model wil. Dan wil ik niet die bovenkant met een slijptol of grote rubberen hamer los moeten zien te krijgen. Ik denk dat ik het straks eerst ga proberen met een stuk Nomex vilt ofzo. Dat is niet helemaal waterdicht (hoewel ik nooit water in mijn kamado heb gehad), maar het gewicht van de bovenste kap zal het hopelijk waterwerend genoeg maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Haha nou dan wens ik je sterkte. Vrouwen kunnen nog al eens overdrijven.KamadoJor zei:Thanks, Guus! Gelukkig heb ik een sterke vrouw (zei ze zelf afgelopen week) Dus dat gaan we dan maar eens testen
Top veel bouw plezier!!!KamadoJor zei:Nou, die van mij is ook bezorgd. De communicatie met Leko verliep gelukkig prima via mail en ze waren netjes op tijd. Ze waren ook niet te beroerd om de doos achterom te rijden en in de tuin te zetten. Dat scheelt mij en mijn sterke vrouw weer een hoop gesjouw
Ja zeker. Hij is niet dubbelwandig en word erg heet aan de achter kant. Ik zou er genoeg ruimte tussen houden zodat de warmte weg kan of iets van een isolatie materiaal die de hitte goed kan tegen houden.Grandisimo zei:Mijn braai is gisteren afgeleverd.
Ik hoop van het weekend hem in elkaar te schroeven
Maar ik weet nog niet helemaal zeker waar :-/
Als ik hem vlak bij de schutting zet, moet er dan nog wat tussen vanwege de hitte ?
GuusDupon zei:Ja zeker. Hij is niet dubbelwandig en word erg heet aan de achter kant. Ik zou er genoeg ruimte tussen houden zodat de warmte weg kan of iets van een isolatie materiaal die de hitte goed kan tegen houden.Grandisimo zei:Mijn braai is gisteren afgeleverd.
Ik hoop van het weekend hem in elkaar te schroeven
Maar ik weet nog niet helemaal zeker waar :-/
Als ik hem vlak bij de schutting zet, moet er dan nog wat tussen vanwege de hitte ?
Veel bouw en braai plezier
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Richard zei:Lees dit net pas nu is de veiling al dicht.
Had er graag 1 gewild, weet iemand of er meer komen in de veiling??
Gr RJ
Zo ze stijgen lekker in prijs. Had er 2 uur na de veiling al een gezien op mp voor ?750. Kan je wel vertellen deze is echt nieuw geen ?1495 waard hoog uit ?1000Hari-Bo zei:Richard zei:Lees dit net pas nu is de veiling al dicht.
Had er graag 1 gewild, weet iemand of er meer komen in de veiling??
Gr RJ
Je kan op marktplaats kijken, maar dan betaal je wel de hoofdprijs. :-O
Heb je de braai nog gebruikt ondanks het slechte weer? Ondertussen staat die van mij geduldig in de doos in de tuin te wachten tot het weer wat beter wordt :-SGuusDupon zei:Zo ze stijgen lekker in prijs. Had er 2 uur na de veiling al een gezien op mp voor ?750. Kan je wel vertellen deze is echt nieuw geen ?1495 waard hoog uit ?1000