Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
KamadoJor zei:Oehhh, dat ziet er inderdaad leuk (en lekker) uit!
Hoe was de warmte die er van af kwam toen je ervoor stond? Er zal wel aardig wat hitte van dat vuurtje afkomen? Was het te doen om er voor te blijven staan of valt het wel mee door dat de klep nog 42cm uitsteekt?
Wellicht dat je schoorsteenpijp te kort is als je geen trek hebt ,GuusDupon zei:
Zo de braaisessie is voor bij. Het was even wennen en leren maar o wat was het leuk.
Het duurt wat langer dan op een kolen bbq en je moet meer doen maar het geeft zoveel voldoening.
We kwamen er achter dat te grote blokken hout te weinig kooltjes gaf dus blokken van maximaal 5 bij 5 bij 20 is groot genoeg. Dan blijft het vuur goed gaan en krijg je ook genoeg kooltjes. Verder af en toe lekker poken want wachten tot het valt is ook geen optie.
Verder kwam er best wel veel rook uit de voor kant van de braai. Gezien deze van een veiling komt en ik toch geen garantie heb ga ik de de schoorsteenklep verwijderen en er zelf een draaiklep in maken. De schoorsteen zoals hij nu is heeft maar de helft open en dat kan je dan dicht schuiven. Of open natuurlijk. Ik hoop dat door een draaiklep/ vlinderklep word het ook wel eens genoemd geloof ik dat ik meer trek krijg en de rook meer door de schoorsteen gaat.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
solexfrank zei:KamadoJor zei:Oehhh, dat ziet er inderdaad leuk (en lekker) uit!
Hoe was de warmte die er van af kwam toen je ervoor stond? Er zal wel aardig wat hitte van dat vuurtje afkomen? Was het te doen om er voor te blijven staan of valt het wel mee door dat de klep nog 42cm uitsteekt?
Wel of geen trek kan ook te maken hebben met de lengte van van je schoorsteenpijp , als je rook terug krijgt kan het zijn dat je pijp te kort is waardoor er geen trek is .
Dat is jammer. Was het veel water?GuusDupon zei:Vannacht heeft het hier veel geregend. Nu ging ik net me asbak legen en die lag dus vol met water. <knip/>
Heb nu even dit om me schoorsteen gehangen om te kijken of het echt daar vandaan komt.
Alles bij elkaar zeker een literKamadoJor zei:Dat is jammer. Was het veel water?GuusDupon zei:Vannacht heeft het hier veel geregend. Nu ging ik net me asbak legen en die lag dus vol met water. <knip/>
Heb nu even dit om me schoorsteen gehangen om te kijken of het echt daar vandaan komt.
Heb de braai net nog even bekeken. Er zitten een rand op de plek waar het schuine gedeelte op de braai zelf komt waar ook wat water door kwam zag ik. Lag nu een klein plasje en de zijkant was wat vochtig onder die plek. Maar de schoorsteen helemaal droog. Wil nu dus die randjes even dichtkitten met speciale kit.KamadoJor zei:Oeh, dat is wel veel, ja. Ik zie zo afgaande op de foto's, eigenlijk geen andere plek waar zoveel water in die asbak zou kunnen lekken dan de grote opening van de schoorsteenkap. Misschien dat wat vonkengaas dan wat zou kunnen helpen? Nouja, maar even afwachten wat die doek voor verschil maakt.
Zo echt welFrits zei:Daar kan je een hoop lol mee hebben
Wat voor kit ga je gebruiken? Ik heb wel vaker hittebestendige kit gezien, maar niet specifiek voor gebruik in een barbecue. Bestaat er voor buitenhaarden geen vilt ofzo zoals bij de deksel van een kamado? Die dingen zullen toch vaker lucht- en waterdicht gemaakt moeten worden?GuusDupon zei:Heb de braai net nog even bekeken. Er zitten een rand op de plek waar het schuine gedeelte op de braai zelf komt waar ook wat water door kwam zag ik. Lag nu een klein plasje en de zijkant was wat vochtig onder die plek. Maar de schoorsteen helemaal droog. Wil nu dus die randjes even dichtkitten met speciale kit.KamadoJor zei:Oeh, dat is wel veel, ja. Ik zie zo afgaande op de foto's, eigenlijk geen andere plek waar zoveel water in die asbak zou kunnen lekken dan de grote opening van de schoorsteenkap. Misschien dat wat vonkengaas dan wat zou kunnen helpen? Nouja, maar even afwachten wat die doek voor verschil maakt.