Beef en Steak

Bourbon bacon chicken kebabs.

Erik B71

Stoker
Lekker weer en ik was vrij dus lekker tijd om een gerecht op de bbq te maken. Mijn vrouw was zich aan het ergeren op het werk en had wel trek in comfort food. Het werden de bovengenoemde kebabs en een gegrilde perzik burrata salade. Allebei naar recept van Jord Althuizen.
  • 800 g kipgehakt
  • 300 g gerookt Ontbijtspek
  • 2 tl zout
  • 1 tl versgemalen zwarte peper
  • 1 tl knoflookgranulaat
  • 1 tl uiengranulaat
  • 1 el gerookte-paprikapoeder
  • 1 el kristalsuiker
  • 2 knoflooktenen, grof gehakt
  • ¼ bos bieslook, in ringetjes gesneden
  • ¼ bos bladpeterselie, fijn gehakt
  • 40 ml bourbon
Kippendij en ontbijtspek in een keukenmachine gemalen en dan de overige ingrediënten. Van het gehakt kebabrollen gemaakt in huishoudfolie en minimaal 1 uur laten opstijven in de koelkast. BBQ bourbonsaus gemaakt van een flinke squeeze bbq saus en bourbon. Bbq naar de 200 en grillen maar.
Eerst de perziken gegrild voor de salade. Vinaigrette gemaakt van honing, grove mosterd, witte wijnazijn en chipotle hotsaus. Hazelnoten gegrild. Witlof en rucola geschikt op een schaal. Daar de perziken en burrata over schikken. Hazelnoten en croutons en daarover de vinaigrette.
De kebabs gespiest (want als het gehakt stevig is valt ie niet zo snel van de spiesen) en grillen maar. Flatbread er bij en mijn vrouw had haar comfort food.
Iedereen weer blij!!

IMG_9941.jpeg

IMG_9942.jpeg

IMG_9943.jpeg

IMG_9944.jpeg

IMG_9946.jpeg

IMG_9948.jpeg

IMG_9949.jpeg

IMG_9950.jpeg

IMG_9951.jpeg

IMG_9952.jpeg

Heerlijk! Ik krijg er spontaan honger van.

Mooi gerecht! Mooie foto's. Lekker man.

Dat heb je heel mooi gemaakt!

Dat zijn heerlijke stevige Chicken Kebabs geworden Erik 👌😋

Lekker weer en ik was vrij dus lekker tijd om een gerecht op de bbq te maken. Mijn vrouw was zich aan het ergeren op het werk en had wel trek in comfort food. Het werden de bovengenoemde kebabs en een gegrilde perzik burrata salade. Allebei naar recept van Jord Althuizen.
  • 800 g kipgehakt
  • 300 g gerookt Ontbijtspek
  • 2 tl zout
  • 1 tl versgemalen zwarte peper
  • 1 tl knoflookgranulaat
  • 1 tl uiengranulaat
  • 1 el gerookte-paprikapoeder
  • 1 el kristalsuiker
  • 2 knoflooktenen, grof gehakt
  • ¼ bos bieslook, in ringetjes gesneden
  • ¼ bos bladpeterselie, fijn gehakt
  • 40 ml bourbon
Kippendij en ontbijtspek in een keukenmachine gemalen en dan de overige ingrediënten. Van het gehakt kebabrollen gemaakt in huishoudfolie en minimaal 1 uur laten opstijven in de koelkast. BBQ bourbonsaus gemaakt van een flinke squeeze bbq saus en bourbon. Bbq naar de 200 en grillen maar.
Eerst de perziken gegrild voor de salade. Vinaigrette gemaakt van honing, grove mosterd, witte wijnazijn en chipotle hotsaus. Hazelnoten gegrild. Witlof en rucola geschikt op een schaal. Daar de perziken en burrata over schikken. Hazelnoten en croutons en daarover de vinaigrette.
De kebabs gespiest (want als het gehakt stevig is valt ie niet zo snel van de spiesen) en grillen maar. Flatbread er bij en mijn vrouw had haar comfort food.
Iedereen weer blij!!

Bekijk bijlage 75021

Bekijk bijlage 75022

Bekijk bijlage 75023

Bekijk bijlage 75024

Bekijk bijlage 75025

Bekijk bijlage 75026

Bekijk bijlage 75027

Bekijk bijlage 75028

Bekijk bijlage 75029

Bekijk bijlage 75030
Lekker man! deze kan denk ik ook door als bbq lolly ( fotowedstrijd ) maar misschien heb je al een ander idee 😄

Gegrilde perzik is ook echt een perfecte combi bij salade, heerlijk hier is een variant op dit gerecht ook favoriet.

mooi gerecht. Heerlijk verhaal.
Water loopt me in de mond!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan