Lekker weer en ik was vrij dus lekker tijd om een gerecht op de bbq te maken. Mijn vrouw was zich aan het ergeren op het werk en had wel trek in comfort food. Het werden de bovengenoemde kebabs en een gegrilde perzik burrata salade. Allebei naar recept van Jord Althuizen.
Eerst de perziken gegrild voor de salade. Vinaigrette gemaakt van honing, grove mosterd, witte wijnazijn en chipotle hotsaus. Hazelnoten gegrild. Witlof en rucola geschikt op een schaal. Daar de perziken en burrata over schikken. Hazelnoten en croutons en daarover de vinaigrette.
De kebabs gespiest (want als het gehakt stevig is valt ie niet zo snel van de spiesen) en grillen maar. Flatbread er bij en mijn vrouw had haar comfort food.
Iedereen weer blij!!
- 800 g kipgehakt
- 300 g gerookt Ontbijtspek
- 2 tl zout
- 1 tl versgemalen zwarte peper
- 1 tl knoflookgranulaat
- 1 tl uiengranulaat
- 1 el gerookte-paprikapoeder
- 1 el kristalsuiker
- 2 knoflooktenen, grof gehakt
- ¼ bos bieslook, in ringetjes gesneden
- ¼ bos bladpeterselie, fijn gehakt
- 40 ml bourbon
Eerst de perziken gegrild voor de salade. Vinaigrette gemaakt van honing, grove mosterd, witte wijnazijn en chipotle hotsaus. Hazelnoten gegrild. Witlof en rucola geschikt op een schaal. Daar de perziken en burrata over schikken. Hazelnoten en croutons en daarover de vinaigrette.
De kebabs gespiest (want als het gehakt stevig is valt ie niet zo snel van de spiesen) en grillen maar. Flatbread er bij en mijn vrouw had haar comfort food.
Iedereen weer blij!!