BasBQ
Beef en Steak

Boretti Barilo Barrel BBQ

 

Jdibbes

Sprokkelaar
Berichten
41
Zijn er meer BBQ fanaten die een Boretti Barilo gebruiken?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en mogelijke modificatie's op de BBQ.
 
IMG_20200920_172154_815.jpg
 
Ik ben me nog aan het verdiepen in de Barilo. Het model spreekt me aan, en zeker de setup zoals jij die hier toont. Op twee kanten indirect. Ik lees veel problemen met temperatuur management. Ik ben echter benieuwd of dat met de nieuwe versie beter is geworden. Daar zitten extra, beter geplaatste luchtgaten in. Zelf heb ik helaas nog geen ervaring met deze BBQ, en kan je daar dus niet verder mee helpen.
 
Maat van mij heeft hem ook en superveel problemen met zn temp mngt. Low and slow gaat hier niet op lukken. Hij gebruikt hem als “old school” bbq, dus kap open en searen. Model van 2020.

Hij is verstandig geworden en heeft een kamado besteld 😂.
 
Maat van mij heeft hem ook en superveel problemen met zn temp mngt. Low and slow gaat hier niet op lukken. Hij gebruikt hem als “old school” bbq, dus kap open en searen. Model van 2020.

Hij is verstandig geworden en heeft een kamado besteld 😂.
Low and slow is echt een fluitje van een cent op de barillo met de minion methode en ecobrassa kokos briketten. Van 3-2-1 ribs tot pulledpork sessies van 8/9 uur. Ik doe al een jaar ( en echt het hele jaar door) niet anders. 😉
Neemt niet weg dat qua gebruikers gemak je beter een weber one touch in dezelfde prijsklasse aan kan schaffen. Echter het ook wil ook wat en ik ben gek van gietijzer.
Behandel de Barillo wel met liefde en zorg anders krijg je een roestbak.
Het is wennen, proberen en leren, maar ik zou mijn barillo nooit meer weg doen. Ik heb er nu wel een Burnhardt pizza oventje naast ( heel heet stoken met de klep dicht zal je niet lukken ) en sinds vorig weekend een Bastard puur voor het gemak.
De barillo is enkel wandig dus met temperaturen rond het vries punt zijn de briketten niet aan te slepen.
 
Ik ben me nog aan het verdiepen in de Barilo. Het model spreekt me aan, en zeker de setup zoals jij die hier toont. Op twee kanten indirect. Ik lees veel problemen met temperatuur management. Ik ben echter benieuwd of dat met de nieuwe versie beter is geworden. Daar zitten extra, beter geplaatste luchtgaten in. Zelf heb ik helaas nog geen ervaring met deze BBQ, en kan je daar dus niet verder mee helpen.
2 kanten indirect lijkt me niet werken vanwege de trek (lucht)je moet creëren als de klep dicht is. Ik doe mijn kolen altijd rechts naast de onderste luchtroosters en dan links bovenin ook mijn luchtrooster open. Je hebt dan wel een voor bbq begrippen groot stuk ( 2 roosters waar je indirect op kan bereiden) er zal wel temperatuur verschil in dat stuk zitten.
 
Zijn er meer BBQ fanaten die een Boretti Barilo gebruiken?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en mogelijke modificatie's op de BBQ.
Ik heb gaatjes in de asbak geboord voor een betere lucht toevoer en er een hapje uitgeslepen.
 
Tja, af fabriek moet een BBQ gewoon zn werk doen, zonder dat je moet gaan boren/slijpen etc.

Zondere enige mod gedaan te hebben, dooft de Barilo van mijn maat bij de klep dicht, en das niet goed.
 
Ik heb er ook eentje staan, halsoverkop een nieuwe nodig nadat de weber het begeven had op de dag voor het glampingfeestje van dochterlief.
Voor dit model gekozen aangezien ik de nieuwe Webers persoonlijk minder van kwaliteit vind.

Voor het klassieke werk vind ik haar zeer leuk om mee te werken, klep open en gaan! Voor low and slow kom ik dezelfde problemen tegen, kolen doven, moeilijk qua temp beheersing... Zij doet wel heel goed haar werk om nog even iets warm te houden of nog even te laten doorgaren (bv kippensateetjes).

Voor het roken vind ik haar totaal niet geschikt, want zelfs met de 4 luchtklepjes open (en wat betere luchtcirculatie) geeft zij een minder aangename rooksmaak. Ik ga er zelf ook niet aan liggen 'prutsen'!

In alle eerlijkheid heb ik me er bij deze ook nog niet op toegelegd om me er echt in te verdiepen, maar voor de langere sessies gebruik ik mijn offset toch sowieso! Maar qua look en feel vind ik haar echt wel leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan