BasBQ
Beef en Steak

bonfire probleem of niet?

frankvanelburg

Tondelzoeker
Berichten
12
hoi ik heb een tijd geleden 1 zak bonfire briketten en 1 zak houtskool gekocht bij de Sligro.
Nu ben ik lekker bezig met mijn bbq aan te steken en zie dat de zak 1/3 deel geen briketten zijn maar gewoon stof
en met de houtskool heb ik het zelfde probleem. Dat als ik de stater vul, alles in mijn aspan ligt.
Is dit normaal of heb ik gewoon pech ?
en wat vinden jullie van deze briketten/houtskool?

Zo niet is er dan een betaalbaar ander alternatief.


groeten Frank van Elburg 
 
Er zijn vele andere soorten briketten die prima werken. Kijk eens in het brandstof deel bij de Brikettentest.
 
Je kunt zeker het testtopic bekijken voor goede info.

Zelf heb ik ook een redelijke zoektocht gehouden naar betaalbare kooltjes. Van Weber briketten, naar Intratuin kokos tot  THM kokos.

Maar mijn persoonlijke conclusie is, dat het het toch allemaal net niet is. Elke keer een aspan vol na een sessie en ook relatief veel nodig.

Daarom ben ik toch uitgekomen bij Ecobrasa. Zijn misschien iets duurder. Al moet ik dat nog ervaren. Want je hebt er minder van nodig volgens de verpakking.

Dus mijn ervaring is dat de grotere merken misschien toch wel de beste oplossing zijn... ze worden niet voor niets door bijna iedereen op het forum gebruikt  :D
 
Ik heb zelf toevallig ook een zak kokosbriketten van Bonfire via de Sligro. Een week of 8 geleden gekocht, en ben bijna aan het einde Ik moet zeggen, geen stof in de zak?
 
Terug
Bovenaan Onderaan