BasBQ
Beef en Steak

Blues Hog/Todd's Dirt Ribs

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
Gisteravond al een paar ribjes ingesmeerd met Blues Hog Barbecue Sauce en lekker in een ziplock bag een nachtje de koelkast in.
Net even het overtollige vocht afgedept en opnieuw gerubt met Blues Hog dry rub met een touch Todd's Dirt.




Lekker op de WSM!! Ik hanteer de 3-2-1 methode al wil dat niet zeggen dat ik de 2 misschien iets inkort maar dat is voor straks.



i'll keep you posted
 
Dat wordt een mooie maaltijd straks, kan niet anders.

Succes!
 
Voor spareribs is een uurtje korter beter idd. Mag ik vragen waarom je hem eerst in de saus hebt gedaan? Er zitten heel veel suikers in Amerikaanse BBQ sauzen die de kans op verbranden heel groot maakt.
Normaal doe je eerst de rub, het zout daarin reageert met het vlees. En de saus gaat pas op het eind.
 
Heb daar ook over nagedacht Dennis, de saus is volledig ingetrokken en ik heb al het overtollige vocht eraf gedept.
Dus aan de buitenkant geen saus meer. naar mijn mening moet dit gaan. Helemaal zeker ben ik natuurlijk ook niet maar ik ben nog wel een beetje van het experimenteren!! :p
 
Even stiekem gegluurd :eek: 8) ::)

 
Het water loopt me al in de mond ;).
 
Het ziet er al heerlijk uit!
 
Ik zit nu even op het strand :p toch wel handig zo'n DigiQ en in Hoek van Holland wonen!! ;)
 
Je zit ons dubbel zo lekker te maken.
Met je ribben en je zit op het strand  ;)
 
En met de kook wekker in de broekzak precies op tijd thuis om eea in te pakken!!



Zie net op de foto dat 1 van de ribben tegen de DigiQ probe ligt, weet niet of het kwaad kan maar ik ga hem toch even verplaatsen! :eek:

 
Zo, uitgepakt en lekker even aansterken. Over een half uurtje even lekker smeren :p

 
En als je nou eens de Q op het strand zet, en hier even aankondigen waar je precies zit, wedden dat je ineens heul veul vrienden hebt ;)
 
LOL ::)
 
Net even geglazed met een verwarmde Blues Hog bbq saus mixt met wat er uit de pakjes kwam.





en zometeen: Lekker eten!!
 
Awesome!!
 
Mijn beste dames en heren,
Hier de foto van wat ooit een sessie was van minimaal 5 uur diepe liefde, en wat binnen 10 minuten verorberd was!! ::) ??? :p




Ik mag U melden dat deze sparerib sessie meer dan een geslaagde was!
Alle smaken waren precies in evenwicht.
Achteraf ben ik blij dat ik de Todd's Dirt aan het geheel hebt toegevoegd.
Het was net even een andere eend in de bijt op het zoete Blues Hog geheel.
De angst van Dennis was ongegrond omdat er totaal geen suikers aan de buitenkant te bespeuren waren, dus ook niet konden verbranden. Was van mijn kant ook een test!
Ook een fijn bijkomen is, wat ik al eerder aangaf, de DigiQ! Wat een super apparaat is dat!! ;D Als je hem onder de knie hebt kan je gewoon even lekker naar het strand terwijl de DigiQ het thuis voor je regelt!!

Al met al, heb ik een fijne, lekkere en tevreden zondag gehad.
Thanx for watching, en tot de volgende X!! :p

Greetz Marco
 
Terug
Bovenaan Onderaan