BasBQ
Beef en Steak

Blues Hog Ribzzz

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.100
Vandaag wat ribs op de BBQ.
We hadden nog een Iberico buikrib en nog wat varkensbuikkrabben in de vriezer liggen.
Normaal gesproken zijn wij absoluut niet van BBQ sauzen en al helemaal niet van de commerciele sauzen.
Voor 1 maken wij een uitzondering "BLUES HOG".
De ribs gerubt met Verstegen Sparerib kruiden
Wij mengen de Blues Hog BBQ sauce (original) met de Blues Hog Tennessee red 50/50
De superzoete original in combi met de zure Tennessee red is echt een killer.
Daarmee heb ik de Iberico en 1 van de buikkrabben mee gemopt, de andere 2 krabben gemopt met Blues Hog mustard Honey.
rooster temp ongeveer 95-100 gaden C, dome 105-110 graden C.
Ze liggen er nu 3 uur en 3 kwartier op, nog 1 uur en 1 kwartier te gaan.
Inpakken 3,2,1 daar doe ik niet aan gewoon 5 uur L&S
wordt vervolgd................................

DSC_5586_zps472f6004.jpg


DSC_5588_zps2d2fa55e.jpg


DSC_5589_zpsf8d2bcfa.jpg


DSC_5590_zps89b2bb55.jpg


DSC_5595_zpsc69469ea.jpg


DSC_5596_zpsc784d8d0.jpg


DSC_5598_zpsdf17f102.jpg


DSC_5599_zpsf3257238.jpg
 
Ik heb er ook een paar op liggen gelijk maar even kijken of de Blues Hog mix idd zo lekker is ;)
 
Jappert zei:
Ik heb er ook een paar op liggen gelijk maar even kijken of de Blues Hog mix idd zo lekker is ;)
Jappert, als de Blues Hog niet bevalt, meteen 112 bellen want dan is er een ernstige aandoening aan je smaakpapillen ;)
 
Mijn smaakpapillen zijn in de war nu :) de mix is erg lekker, maar hij wringde  een beetje met de Flaming Dust Rub. Daar zit iets anijs achtigs, of five spices in en het zuur van de Tennessee Red botste daarmee. Volgende keer eens proberen met een standaard rub :)
 
Jappert zei:
Mijn smaakpapillen zijn in de war nu :) de mix is erg lekker, maar hij wringde  een beetje met de Flaming Dust Rub. Daar zit iets anijs achtigs, of five spices in en het zuur van de Tennessee Red botste daarmee. Volgende keer eens proberen met een standaard rub :)
Als je aan de verstegen sparerib kruiden kan komen.............. die is erg neutraal en heel lekker en niet alleen op spareribs maar op alle knorren en ook op kip
Toch wel vreemd want (ster)anijs en zuur mogen eigenlijk niet botsen, denk aan Chinese gerechten met 5 spice en zoetzure sauzen
 
Ik zal binnenkort eens bij de Sligro kijken
 
Eindresultaat, ze zijn wel lekker maar wij zijn niet echt sparerib Die Hards,  er zijn zo veel mooiere stukken vlees.
De Iberico ribben waren iets te hoog op smaak (iets te veel rub) maar dat gaat morgen helemaal goed komen als ze koud zijn.
De blues Hog saus was ook gewoon erg goed....................... wij zijn gewoon zeikerds!


DSC_5606_zpsbe1fd4e1.jpg


DSC_5607_zpsb3191002.jpg


DSC_5611_zps9184f0c2.jpg


DSC_5612_zpsa8f15516.jpg


DSC_5613_zpsaa467df7.jpg


DSC_5614_zps6534d9b4.jpg
 
jeemig, ik heb vandaag me propvol gegeten met Pulled Pork, maar ik krijg spontaan trek als ik jou foto's bekijk! :p
 
Ja hoor, lust ik wel!
 
Heerlijk Ewald, het water loopt me in de mond.
 
Heerlijk!! ik ga die mix toch ook eens proberen!!
 
Prachtig, prachtig!

Ik dacht dat ze hier zeiden; "Je moet altijd wat te wensen houden..."

Mag ik vragen hoe jij het voor elkaar gekregen hebt een Weber, BGE en een Primo in de tuin te krijgen, zonder je zolder in te hebben moeten richten als slaapkamer?  :-O
 
nielss055 zei:
Prachtig, prachtig!

Ik dacht dat ze hier zeiden; "Je moet altijd wat te wensen houden..."

Mag ik vragen hoe jij het voor elkaar gekregen hebt een Weber, BGE en een Primo in de tuin te krijgen, zonder je zolder in te hebben moeten richten als slaapkamer?  :-O

HaHaHa, De Weber (OT) staat in de schuur, die gebruik ik niet zoveel meer de Primo mocht ik van mijn meisje kopen omdat ik toch wel erg veel op de BBQ kook (Eigenlijk vond ze de Primo mooier in de tuin staan dan de Weber  ;) ).
De BGE mini is van mijn meisje (echt waar!) ze wilde zelf dingen gaan maken op de Q maar ze vindt de Primo nu nog te groot om alleen te bedienen.
 
Ewald zei:
nielss055 zei:
Prachtig, prachtig!

Ik dacht dat ze hier zeiden; "Je moet altijd wat te wensen houden..."

Mag ik vragen hoe jij het voor elkaar gekregen hebt een Weber, BGE en een Primo in de tuin te krijgen, zonder je zolder in te hebben moeten richten als slaapkamer?  :-O

HaHaHa, De Weber (OT) staat in de schuur, die gebruik ik niet zoveel meer de Primo mocht ik van mijn meisje kopen omdat ik toch wel erg veel op de BBQ kook (Eigenlijk vond ze de Primo mooier in de tuin staan dan de Weber  ;) ).
De BGE mini is van mijn meisje (echt waar!) ze wilde zelf dingen gaan maken op de Q maar ze vindt de Primo nu nog te groot om alleen te bedienen.
Die moet je koesteren! Goud waard!
 
Prachtig plekje met nog mooiere spullen! En de ribs HEERLIJK!
 
Ewald zei:
wij zijn gewoon zeikerds!

echt niet! je weet gewoon wat lekker is en soms maak je iets wat niet geheel jouw smaak is....... mooi leer-moment ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan