BasBQ
Beef en Steak

Black Angus Shortribs

 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Black Angus ShortRibs. 3 weken geleden al meegenomen, maar tot de uiterste datum laten liggen. Gisteren gekruid met zeezout, zwarte peper, knoflook en paprikapoeder. Gevacumeerd en 24 uren op 72 grd sousvide gegaard. Vanmiddag de Weber klaargemaakt voor een indirecte rooksessie met eikenhout. De ribben kon ik er na de sousvide sessie zo uithalen, dus het vlees is zonder been op de BBQ gegaan. Het vocht uit de vacuumzak heb ik in ingekookt tot een dikke glacé en hiermee tussentijds het vlees afgelakt. Toen het vlees een kern van 84 grd bereikt had, vond ik dat mijn geduld lang genoeg op de proef gesteld was. Ik heb m al eens eerder gemaakt op de BBQ, maar dit slaat alles. Wat een malsheid, wat een smaak. Ik weet het, velen zullen zeggen het is valsspelen als je sousvide gebruikt
Maar de combinatie met de BBQ/sousvide geniet bij zulke stukken vlees mijn voorkeur.
IMG_20210124_173936.jpg


IMG_20210124_174043.jpg


IMG_20210124_160437.jpg


IMG_20210123_153149.jpg


IMG_20210123_154049.jpg


IMG_20210124_160754.jpg
 
Sous 😱

Maar ziet er netjes en mals uit en als het jou voorkeur geniet is dat het belangrijkste hé 👍🏻
 
Mmmm, geweldig gerecht. Dat was smikkelen en smullen, huuuu. Ook maar weer eens bestellen, we gaan voorlopig toch nergens naar toe.
 
Jammer van de sous vide, ik vrees dat deze naar 'De Asbak' gaat. Het vlees ziet er wel heel mals uit.
 
Jammer van de sous vide, ik vrees dat deze naar 'De Asbak' gaat. Het vlees ziet er wel heel mals uit.
Niet jammer, keuze gemaakt. Het is alleen een BBQ forum inderdaad.
 
Hij is op de BBQ geweest, dus hoort ie hier toch gewoon thuis?
Tsja, het maakt mij niet uit Butch, en Beun ook niet, denk ik. Ik geniet en leer gewoon van alle reportages hier en kan ook echt genieten van sous vide. Alleen de regels van het forum, ik ben bang dat Beun gelijk gaat krijgen. Aankondiging in lijn met forum beleid, geen oordeel. Mea culpa...
 
Tsja, het maakt mij niet uit Butch, en Beun ook niet, denk ik. Ik geniet en leer gewoon van alle reportages hier en kan ook echt genieten van sous vide. Alleen de regels van het forum, ik ben bang dat Beun gelijk gaat krijgen. Aankondiging in lijn met forum beleid, geen oordeel. Mea culpa...
We zien het wel...ik heb in ieder geval genoten van het stukkie vlees.
 
We zien het wel...ik heb in ieder geval genoten van het stukkie vlees.
Ik heb zeker genoten van jouw reportage en wat dat betreft sluit ik mij bij Bram1981 aan. Het belangrijkste is dat jij hebt genoten van jouw creatie.

Met betrekking tot het sous vide bereiden... Dat staat in de huisregels. Don't shoot the messenger ;)
 
Ziet er super uit!

Ook al is het misschien niet volgens de huisregels, ik ben toch blij dat je dit gepost hebt. Hier ligt ook nog een mooi stukje shortribs in de vriezer te wachten, bedankt voor de inspiratie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er super uit!

Ook al is het misschien niet volgens de huisregels, ik ben toch blij dat je dit gepost hebt. Hier ligt ook nog een mooi stukje shortribs in de vriezer te wachten, bedankt voor de inspiratie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thnx man (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan