BasBQ
Beef en Steak

Black angus Short ribs

 

Blackk

Vuurmaker
Berichten
58
Vorig weekend Short ribs gemaakt van de Black Angus Koe. Gerookt op de WSM rond de 130 graden met appel hout.
De eerste 2 ribben waren erg lekker. De 3e en 4e rib waren erg dun bevleesd en daardoor minder lekker.

20220116_172456.jpg


20220116_172711.jpg


Screenshot_20220129-151017_Gallery.jpg
 
Ze zien er erg lekker uit, staan hier ook al lang op het lijstje.
 
Die zien er erg goed uit. Heb je de short ribs ingepakt of de volledige tijd op de WSM laten garen? Oh en gebruik jij water of stop je zand/keramiek in de pan?
 
Moet me er ook maar eens aan wagen , heb nog een stuk liggen .
Ziet er smakelijk uit 😋
 
Die zien er erg goed uit. Heb je de short ribs ingepakt of de volledige tijd op de WSM laten garen? Oh en gebruik jij water of stop je zand/keramiek in de pan?
Ik heb het vlees na 4 uur ingepakt. Toen zaten ze op ongeveer 65-70 graden. Na inpakken hebben ze ongeveer nog 3 uur doorgegaard tot 93 graden.

Ik heb de waterpan gebruikt. Ik weet eerlijk gezegd niet of het werkt, maar vullen hem wel altijd. Gedurende sessie is hij dan leeg en vul ik hem niet meer bij. Leg op het onderste rooster wel aluminiumfolie zodat de waterpan niet vies wordt.
 
Laatst bewerkt:
Mooi stukje vlees. Ik moet het nog eens over doen met graan gevoed. Blijft een gaaf stuk vlees
 
Dit is echt een topstukje vlees. Moet de diepvries ook maar weer in dit weekend om er 1tje op te duikelen 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan