BasBQ
Beef en Steak

Birthday MOINK balls

 
 
 

Camillio020

Kooltjesharker
Berichten
101
Als iedereen op kantoor weet dat je graag grillt, wat doe je dan met je verjaardag? Geen taart kopen in ieder geval.
Pulled Pork had ik al gemaakt, dus nu maar een andere klassieker: MOINK Balls!

Heb het recept van Noskos gebruikt als uitgangspunt. Heb een mooie Grana Padano gebruikt, ongekruid paneermeel, de Black Bastard Rub en een eigen, vrij pittig uitgevallen, bbq saus.

Na 1500 gram rundergehakt te hebben gemengd met de andere ingredi?nten, ben ik er per 35-40 gram balletjes van gaan draaien. De balletjes gingen daarna lekker door de Black Bastard rub. Deze had ik nog staan en had geen zin om weer een rub in elkaar te mixen, maar de smaak is echt goed. Wat 'knapperiger' dan de rubs die ik gewend ben, maar dat is positief bij dit recept.



Na het inwikkelen in gerookt spek gingen de balletjes even afkoelen in de koelkast.




De Black Bastard inmiddels aangestoken met maar 1 brandpunt, want de balletjes moeten langzaam roken. De snippers hickory hout heb ik inmiddels een uur in water laten zwemmen, en die gaan lekker in een pakketje voor op de kolen.





En dan, indirect, de MOINK balls op het rooster. Temperatuur in de Black Bastard is dan 110 graden.




Lekker een uurtje roken en garen en daarna ingesmeerd met een eigen BBQ saus (recept waarop die gebaseerd is, ben ik helaas kwijt, maar zo lekker pittig!!!!).





En de reacties: LOVEND!! Zelfs de professionele koks die een keuken in ons kantoor hebben, waren zeer enthousiast! Kreeg de aanvraag om bij hen te komen werken... Guess that's a good comment!

In ieder geval wilde ik dit even met jullie delen omdat ik de foto's zo goed gelukt vind :)
 
Ziet er top uit
 
ar zal je zeker punten mee scoren ja  :)
 
Lekker, zien er goed uit... Ik heb ze vandaag ook gemaakt.. Heerlijk  B-)
 
Zien er erg goed uit.

en natuurlijk ook nog gefeliciteerd. ( beter laat dan nooit.)
 
Goeie ballen heb je. Idd mooi compliment. Nu weet je zeker dat je nooit meer taart hoeft te halen en gefeliciteerd met je verjaardag.
 
Lekker! Maar wat voor werk doe je als je collega's een keuken op kantoor hebben?
 
Dat ziet er erg goed uit zeg, die gaat ook op de todo list....  die blijft maar groeien.. hi

gaan de balletjes er rauw op? of zijn ze al iets voorgegaard?
 
Afwasser1 zei:
Lekker! Maar wat voor werk doe je als je collega's een keuken op kantoor hebben?
Ik werk bij een Mediabureau, maar beneden in het pand zit een cateringbedrijf met foodtrucks etc. Aparte, maar zeer leuke combi!
 
DannyEde zei:
Dat ziet er erg goed uit zeg, die gaat ook op de todo list....  die blijft maar groeien.. hi

gaan de balletjes er rauw op? of zijn ze al iets voorgegaard?
Ze gaan er heerlijk koud op... Kerntemperatuur lag rond de 64/67 graden, dus mooi medium gaar.
 
Eerst en vooral, gelukkige verjaardag!  De MOINKs zien er super uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan