BasBQ
Beef en Steak

Bifteki's met feta

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Dit is het eindresultaat.
982c49d6eab12e215166ade7685ed6d5.jpg


Hier liggen de ingredi?nten rustig te wachten op wat komen gaat.

c95e3cac55e19fa82f36be187ee8bafc.jpg


1 kg lams gehakt ( je kunt ook half om half gebruiken, of niet te mager rundgehakt, maar ik ben lamfan)

3 eetlepels verse fijngesneden peterselie

1 eetlepel gedroogde munt

2 eetlepels olijfolie

2 eetlepels paprikapoeder

3 tenen knoflook, geperst

2 uien, geraspt

2 eieren

8 eetlepels paneermeel

1 theelepel peper

2 theelepels zout

1 theelepel oregano

300 gr feta

3 eetlepels gedroogde peterselie

Het gehakt met de eieren, peterselie, paneermeel en munt goed door elkaar mengen. Vervolgens de geperste knoflook, geraspte uien, peper, zout, paprikapoeder, oregano, en 2 eetlepels olijfolie aan het gehakt toevoegen en goed kneden tot een glad geheel.

6e0e4e7cecfe1a2efd8a6beb0d0c42e1.jpg



Maak hier schijven van op een snijplank waar een stukje vershoudfolie of ander plastic op ligt. Doe in het midden een hoopje fijngeprakte feta met peterselie erop, en vouw met behulp van het plastic tot halve maanvorm, zorg dat de randen goed dicht zijn. Deze truc werkte heel goed, aangezien ik geen afstammeling ben van een lange rij biftekivormers...;)

65586d549eb2e68d2548dc8004116a79.jpg



Leg minstens 1 uur in koelkast om op te stijven. Smeer de bifteki's voor het grillen in met wat olie, krijg je een knapperig korstje, altijd lekker. Gril eerst direct, en laat ze dan indirect garen. En met de rest van de componenten krijg je dan dit bordje eten voor je neus. En worden je voeten gekust. Of niet, maar eten ze hun bord leeg, en zeggen " goed gedaan Vrouw" ;)

4d32733157b3c456e0dec93e334b1ebb.jpg



 
Lekker maaltje!
 
Lekker hoor! Je bent wel van het Grieks h? ;)
 
Zeg, mevrouw...
Wilt u ophouden met dit soort heerlijkheden en howto's te plaatsen? Zo houd ik, naast BBQ-en geen vrije tijd meer over, zeg...  ???

Maar serieus: lijkt me geweldig en staat met stip op de todo
 
Gaat op de lijst...
 
Die ga ik ook maken maar dan zonder de feta ;)
 
structor zei:
Bedankt voor het delen, ik hoop alleen niet dat als ik hem maak dat ze ook tegen mij zeggen "goed gedaan vrouw"
Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open hoor!
 
Edwin zei:
Zeg, mevrouw...
Wilt u ophouden met dit soort heerlijkheden en howto's te plaatsen? Zo houd ik, naast BBQ-en geen vrije tijd meer over, zeg...  ???

Maar serieus: lijkt me geweldig en staat met stip op de todo

En ik plaats al zoveel minder dan ik eigenlijk zou willen..... ;)
 
Bert zei:
Die ga ik ook maken maar dan zonder de feta ;)

Ik had er twee met feta, en 4 zonder. En die zonder waren ook heerlijk!
 
En hop... Weer iets bij op de to do lijst... Wil er iemand dringend een dag met meer dan 24u uitvinden aub want op deze manier gaat die lijst noooooooit afraken ? :)
 
lijkt me heerlijk Dominiqe, bedankt voor het delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan