BasBQ
Beef en Steak

Bifteki

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Ik zag een recept voorbij komen van Bifteki, dat leek mij makkelijk en snel en dus naar de winkel.

IMG_5970.jpeg


Ipv echte Feta ben ik voor de witte kaas gegaan.

IMG_5971.jpeg

Had achteraf gezien wel wat meer kaas in gemogen, maar we moeten altijd een verbeterpuntje overhouden.
IMG_5975.jpeg


40 minuutjes indirect op de bbq en daarna nog even kort grillen.

Huisgemaakte tzaziki erbij en je hebt een makkelijk en relatief snelle maaltijd. Zeker voor herhaling vatbaar!
 
Ziet er heerlijk uit zo op de grill! Smelt die witte kaas een beetje? Ik ben zelf enorm fan van feta, dus maak de keuze voor witte kaas wat minder snel!
 
Ziet er heerlijk uit zo op de grill! Smelt die witte kaas een beetje? Ik ben zelf enorm fan van feta, dus maak de keuze voor witte kaas wat minder snel!
wordt heerlijk! ik heb vorige week nog gemaakt.
Het leek vorige week wel griekse gerechten challenge de ene na de andere bifteki kwam voorbij :)

@Daannij heb je nog een foto van het eindresultaat? ik ben bij mijn draadje een foto vergeten te maken van de doorgesneden versie ( heeeeel goed excuus bij moeders om snel weer te maken )

Bifteki draadje
 
Dat ziet er heel lekker uit. Hoppa, op de to do lijst. Dat is iets dat mijn vrouw ook nog heel graag zou eten.
 
Lust ik :)
 
Ziet er heerlijk uit zo op de grill! Smelt die witte kaas een beetje? Ik ben zelf enorm fan van feta, dus maak de keuze voor witte kaas wat minder snel!
Nee, het smelt niet heel erg. Het wordt wat zachter en brokkelt wat makkelijker maar zeker geen gesmolten kaas.

wordt heerlijk! ik heb vorige week nog gemaakt.
Het leek vorige week wel griekse gerechten challenge de ene na de andere bifteki kwam voorbij :)

@Daannij heb je nog een foto van het eindresultaat? ik ben bij mijn draadje een foto vergeten te maken van de doorgesneden versie ( heeeeel goed excuus bij moeders om snel weer te maken )

Bifteki draadje
Nee, twee happen en het was op. Niet meer aan gedacht, haha.
 
Waarom ben je voor de witte kaas gegaan ipv feta? Persoonlijk vind ik daar geen smaak aan zitten..
 
Wss persoonlijke voorkeur..ik ga altijd voor Feta.
Sommige vinde smaak van feta te sterk/schaapachtig.

Ik maak regelmatig bifteki, vorige week nog.
Recept met ingredienten heb ik hier beschreven.
 
Heeeerlijk! Late reactie maar toevallig had ik vrijdag een griekse bbq gemaakt met Lamskotelet, souvlaki (kippendij) en ook deze heerlijke Bifteki.
Griekse salade erbij en tzatziki. Dit is een blijvertje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan