Gisteren zag ik wat leuks op het werk, hadden ze nog niet zo lang in het assortiment. Even Googlen waar het precies vandaan komt en ja hoor een filmpje van D'n Noskos, gemaakt op de wijze die ik ook in gedachten had
:
Bife de Tira, ofwel een entrecote over de lengte gesneden. In dit geval een prachtig stuk Europees grainfed rundvlees.
Voor het gemak heb ik deze in steaks laten snijden en de rest ingevroren.
Eerst de hasselback aardappelen, gemaakt van roseval. Simpel, maar super lekker.
De Q ondertussen naar 200-250 graden gebracht.
Voor het vrouwtje een stukje varkenshaas.
Beetje pezo, verder niets.
Ik heb de grillplaat gebruikt, geeft gelijk een mooie kleur. Klein klontje roomboter gebruikt voor op de plaat.
En even dicht schroeien.
Daarna wat plaats gemaakt en op het indirecte gedeelte gelegd en de aardappels een treetje hoger.
Nog even laten rusten met wat chimichurri.
En opdienen. De aardappels hadden +/- 30 min op de Q gelegen met enkel wat olijfolie.
Het vrouwtje had ondertussen een witlofsalade gemaakt met rode biet, sinaasappel en huisgerookte amandelen (welke wij tegenwoordig op voorraad hebben)
Heerlijk gegeten. Door de snit van het vlees krijg je een andere draad met iets meer bite, maar door dun te snijden heerlijk mals.
Gaan we vaker gebruiken.
Misschien iets te ver, maar dat kwam omdat dochterlief graag wilde zwemmen
.

Bife de Tira, ofwel een entrecote over de lengte gesneden. In dit geval een prachtig stuk Europees grainfed rundvlees.
Voor het gemak heb ik deze in steaks laten snijden en de rest ingevroren.

Eerst de hasselback aardappelen, gemaakt van roseval. Simpel, maar super lekker.

De Q ondertussen naar 200-250 graden gebracht.

Voor het vrouwtje een stukje varkenshaas.
Beetje pezo, verder niets.
Ik heb de grillplaat gebruikt, geeft gelijk een mooie kleur. Klein klontje roomboter gebruikt voor op de plaat.
En even dicht schroeien.

Daarna wat plaats gemaakt en op het indirecte gedeelte gelegd en de aardappels een treetje hoger.

Nog even laten rusten met wat chimichurri.
En opdienen. De aardappels hadden +/- 30 min op de Q gelegen met enkel wat olijfolie.

Het vrouwtje had ondertussen een witlofsalade gemaakt met rode biet, sinaasappel en huisgerookte amandelen (welke wij tegenwoordig op voorraad hebben)

Heerlijk gegeten. Door de snit van het vlees krijg je een andere draad met iets meer bite, maar door dun te snijden heerlijk mals.
Gaan we vaker gebruiken.
Misschien iets te ver, maar dat kwam omdat dochterlief graag wilde zwemmen