BasBQ
Beef en Steak

Bier, kip en een stickertje?

 
 
 

Bonnie f

Vuurmaker
Berichten
87
Zo, eindelijk maar een keer BCC. Over de 50 en dan toch nog een stickertje willen?. Het is wat.
Een mooi scharrelkipje, bier en zo?n standaard gekocht.
Kip in de olijfolie en rub gezet en met citroensap besprenkeld. De kippenrub was van Vuur en Rook en heb ik aangevuld met meer paprika, grove zwarte ? en chipotle peper.
Het vel heb ik met mijn vingers zo veel mogelijk los gemaakt en een restje zelfgemaakte kruidenboter tussen vel en vlees gepropt. In de kip heb ik ananassalie gepropt. Ik ben gek op salie. Jammer dat het zo?n onderschat kruid is. Leuke en makkelijke tuinplant en zo lekker in de keuken!
95feddb388c942f5d510e6d151a3b7f4.jpg

De BBQ indirect ingericht en de temperatuur rond de 180 graden gaan opstoken. Beetje appelhout erbij. Daar moest het kipje even op wachten?.
6cf1f320b3d29a056309962c952526d2.jpg

De kip op de BBQ gezet en fluks even een bijgerecht gemaakt van de restjes van de dag ervoor. Gekookte halve krieltjes, wat tomaatjes, flink veel peper en wat uiringen bestrooit met geraspte jonge kaas in een schaaltje. Die zijn de laatste 20 minuten bij de kip gezet.
ecb234e307be33fe8b77558fc3e80247.jpg

Na ruim een uur was alles klaar. De thermometer gaf 84 graden bij de poten aan. Het borststuk was helaas iets doorgeschoten naar de 80 graden en daardoor wat droog. De smaak maakte het helemaal goed en het velletje krokant. De aardappelschotel paste er goed bij.
ab7f21d30cd7d9bea75f6a124ce4a370.jpg

De hond was heel braaf geweest en mocht de stukjes kraakbeen en wat velletjes.
3578789baf5bace77a3c920d53a4093b.jpg

Ik snap inmiddels dat de meerwaarde van het bier er niet is. Ik prop liever een citroen of mandarijn in de kip. Maar de standaard vind ik echt een handig hulpmiddel. Die zal ik zeker vaker gebruiken!
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Mooie kip gefeliciteerd. Ik ben een voorstander van kip op een verse ananas zoals de meesten weten maar recent heb ik ook ontdekt dat een blikje appelsap
Heerlijk is. Mogelijkheden te over

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Gefeliciteerd met je stickertje!
 
MarcovdK zei:
Mooie kip gefeliciteerd. Ik ben een voorstander van kip op een verse ananas zoals de meesten weten maar recent heb ik ook ontdekt dat een blikje appelsap
Heerlijk is. Mogelijkheden te over

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Zal ik zeker ook eens doen. Als je ananas lekker vindt, raad ik je ananassalie aan als tuin- of balkonplant. Vooral de geur is heerlijk.
 
Bonnie f zei:
MarcovdK zei:
Mooie kip gefeliciteerd. Ik ben een voorstander van kip op een verse ananas zoals de meesten weten maar recent heb ik ook ontdekt dat een blikje appelsap
Heerlijk is. Mogelijkheden te over

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Zal ik zeker ook eens doen. Als je ananas lekker vindt, raad ik je ananassalie aan als tuin- of balkonplant. Vooral de geur is heerlijk.

oh dat klinkt goed, ik ben gek op salie en deze ken ik nog niet!
 
Lekker!! BCC is altijd een feest en lekker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heerlijk en welkom bij de tokkies.
 
Bonnie f zei:
Zo, eindelijk maar een keer BCC. Over de 50 en dan toch nog een stickertje willen?. Het is wat.
Een mooi scharrelkipje, bier en zo?n standaard gekocht.
Kip in de olijfolie en rub gezet en met citroensap besprenkeld. De kippenrub was van Vuur en Rook en heb ik aangevuld met meer paprika, grove zwarte ? en chipotle peper.
Het vel heb ik met mijn vingers zo veel mogelijk los gemaakt en een restje zelfgemaakte kruidenboter tussen vel en vlees gepropt. In de kip heb ik ananassalie gepropt. Ik ben gek op salie. Jammer dat het zo?n onderschat kruid is. Leuke en makkelijke tuinplant en zo lekker in de keuken!

Tja het is wat met die stickertjes, werkt verslavend. :D
Ik weet zeker dat je straks ook die andere uitdagingen aangaat (koetje, knorrie en spekkie). ;)
Je kippetje ziet er heerlijk uit. :)
 
Als een kind zo blij  ;) ziet er goed uit hoor
 
Ze wil zo graag het kippestickertje ;-)
 
Gefeliciteerd met het stickertje  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan