Ik blaas op niks, en al helemaal niet op een trompet, laat staan dat ik een heel draadje ga zitten doorspitten om data te vergelijken, dus sorry. Het kwam denk ik door de reactie van Japo.
Maar joh, primo ( of prima, in dit geval) =))
Hopelijk komen er foto's en heerlijke gerechten van de uiteindelijke keuze!
Maar joh, primo ( of prima, in dit geval) =))
Hopelijk komen er foto's en heerlijke gerechten van de uiteindelijke keuze!
Japo zei:Alvorens ik aan dit topic begon, had ik nog geen voorkeur en zocht deze dan ook op basis van jullie ervaringen. Na vele reacties, ook op ander forum, ging mijn voorkeur uit naar de BGE.
Maar vervolgens kom Dominique met onderstaand bericht...
Dominique zei:Ik heb dus een BGE Large. Zou ik opnieuw gaan investeren zou ik een Primo-oval kopen. Door de vorm kun je daar makkelijk direct en indirect werken. Mis ik dit bij het dagelijks gebruik van mijn Ei? Nee, eigenlijk niet. Het is meer een gevoel van " als ik zoveel geld uitgeef, wil ik er zoveel mogelijk mee kunnen". Een beetje als een stereo aanschaffen met een enorm uitgebreide equalizer. ( waar je vervolgens niets meer mee doet, als je hem ingesteld hebt). Ofzo. Ik heb ook een divide en conquer set van Kamado-joe, hiermee kun je je Ei ook direct en indirect gebruiken, zonder allemaal gedoe. ( ook maar 1x gebruikt hihi). Dus nodig, nodig nee.
Ben ik ontevreden over mijn Ei? Zeker niet! Sterker nog, ik ben er dolblij mee.
Dus de keuze zou misschien niet moeten gaan tussen Kamado-joe en BGE, de keuze zou moeten gaan tussen rond en ovaal.
Om het nog moeilijker te maken. Fijn he? Graag gedaan =))
... Wat de zaak weer kan veranderen...
Wanneer ik snel google, komen de PrimoGrill Oval large en BGE aardig bij elkaar in de buurt qua prijs (? 175,-) evenals garantievoorwaarden (lifetime keramiek).
Zijn er meer leden die bovenstaande mening beamen of willen tegenspreken?