BasBQ
Beef en Steak

Bevestiging van Fan aan UDS

 
 

ejdb

Vuurmaker
Berichten
67
Ben ook bezig met het bouwen van een controller op basis van een rex c700. Dat lukt allemaal tot nu toe maar ik ben op zoek naar een mooie oplossing om de vierkante uitlaat van de fan over te laten gaan naar een ronde uitgang zonder dat het allemaal erg lomp wordt. Het liefst wil ik mijn Fan rechtstreeks op een 22mm luchtinlaat aan kunnen sluiten.

Heeft er iemand tips/fotos voor een mooie afwerking van de Fan?
 
Kan je niet iets laten lassen?

Je bedoelt volgens mij zoiets alleen dan de maten die jij nodig hebt.
8404fec4120d5c146217f5bddd44ec10.jpg


En in rvs dan.
 
Wat als je een plastic doosje ofzoiets gebruikt, of een of ander bakje met afneembaar deksel? Je boort daar een gat in voor de luchtinlaat van de fan, en daar achter/overheen (net hoe je het bekijkt) schroef/lijm je de fan vast. Je kunt vervolgens in dat doosje een messing nippel vastklemmen zoals je dat waarschijnlijk ook in je UDS hebt gedaan (tenzij je hebt gelast). Je hebt dan geen directe verbinding tussen fan en luchtuitlaat van het doosje, maar je creert als het ware een overdruk in het doosje waardoor het denk ik wel zou werken...

Gebruik dan wel een wartel voor de kabel van de fan luchtdicht uit het doosje te geleiden. vervolgens is er wel iets te verzinnen om de messing nippel van het doosje aan die van je uds te verbinden, daar zullen wel hulpstukken voor zijn.
 
Ik heb het zo opgelost
f185dffaffcff503339f8e7955dc7759.jpg
a777a0650c09ff5587f1bda4906522d4.jpg


Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
Soms betrap ik me erop bij het bouwen van mijn controller een beetje te ingewikkeld te denken haha. Eerst geprobeerd een metalen frame voor de fan te buigen...lukte niet netjes.....toen weer iets anders zagen en plakken en knippen.....totdat ik zelf de meest eenvoudige en zeer praktische oplossing heb gevonden!!

De fan heeft een rechthoekige uitgang met een redelijke plastic rand. Ik heb uit een stukje 3mm plastic plaat een rechthoekje gezaagd....met mijn stappenboor een net gat van 22mm in geboord.

Dit plaatje heb ik met secondenlijm rechtstreeks op de fan gelijmd en bovenop het plaatje heb ik een 22mm koperen mof gelijmd. Dit even samengeknepen met een lijmklem en voila!!!! superstevig!! Ik had het eerst met bisonkit geprobeerd maar dat was veel te slap. Om de fan te bevestigen heb ik een kort stukje 22mm buis genomen en daar twee moeren op gemonteerd mbv de standaard klemringen. Dit stukje schroef ik dan op de fan en aan de andere kant op mijn luchtinlaat die ik al had. Daar zit ook een kogelkraan op dus ik kan nog wat regelen als ik wil.

Echt veel simpeler en netter kan bijna niet......volgens mij dan h?.....en het is echt een superstevige constructie

9dr0zOE.jpg

jTSESsS.jpg

t0qmqni.jpg

ovWlIFB.jpg


vragen? Laat het mij weten!

 
Mooi gemaakt! Probeer nog een trekontlasting te maken op het dunne draadje van de fan, je zult niet de eerste zijn waarbij ze los raken..
 
Ceriel zei:
Mooi gemaakt! Probeer nog een trekontlasting te maken op het dunne draadje van de fan, je zult niet de eerste zijn waarbij ze los raken..

Ja klopt,  heb ik ondertussen...... Dit was nog even een test opstelling. Nu ik weet dat hij het perfect doet hen ik hem opnieuw opgebouwd en alle bedrading netjes en betuig v gemaakt.....incl trekontlasting. Thanks
 
Terug
Bovenaan Onderaan