BasBQ
Beef en Steak

Better chicken skin

 
 

Rdj

Gemarineerd
Berichten
2.363
Ik zag her en der op het net voorbijkomen dat je kip eerst kookt dat het vel beter wil uitbakken.
Dit wou ik eens proberen, maar niet gelijk een hele kip maar 2 poten.
Om ze gelijk wat smaak mee te geven heb ik 3 tenen knoflook (gehakt) en rozemarijn peper en zout toegevoegd aan het water .
De kip 8 min in kokend water gehad .
Ze kwamen rond de 65 kern er uit (gaat er niet om om ze nu gaar te krijgen) maar om het vet onder het vel te reduceren.
Want door het vet onder het vel blijft het vel zacht / rubberachtig. Doe zelf ook nooit kruidenboter onder het vel om die reden.
Na het koken droog gemaakt en zonder olie er op bestrooid met een rub , (dit blijft prima plakken).
Gegrild op 200 graden met rookhout. , tot ze er goed uitzagen.
Moet zeggen dat het zeker werkt en een betere uitgebakken velletje van krijgt en smaakt toe voegt aan het vlees .
Vlees was nog steeds sappig.
Ga het zeker met een hele kip en dan aan het spit proberen.
IMG_0542.jpeg
IMG_0543.jpeg
IMG_0545.jpeg
IMG_0546.jpeg
IMG_0548.jpeg
 
Oh jee...
 
Misschien een ander minder ingrijpend idee zodat je niet hoeft " voor te koken". Wij maken thuis wel eens peking eend, waarbij je kokend water over de huid giet om het velletje strak te trekken en knapperiger te krijgen. Werkt super en je hoeft het er alleen maar overheen te gieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Gewoon je kip goed droogdeppen, ruim met zout bestrooien en indirect laten garen. Bbq op 200°. Niets onder je vel proppen, geen olie erover. Het gaat mis als je allerlei dingen toevoegt. Knapperig vel, iedere keer weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Terug
Bovenaan Onderaan