BasBQ
Beef en Steak

BeerCanChicken met limoen

 

FrankC

Tondelzoeker
Berichten
9
Na 2 uur op de bbq met een temperatuur van 180graden is hij gereed.
Het is een probeersel en ik merk dat de limoen erg overheersend is. Iemand tips??

1f2b8c010003d68b32246608b6cb99b6.jpg


Foto is gemaakt voordat deksel erop ging.
En de volgende keer ga ik Chunks gebruiken ipv snippers.
Maar ja al doende leert men.

De RVS ring is echt een aanwinst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Een mooie prompte dame. Welkom bij de Tokkies.
 
Mooi hoor, gefeliciteerd! Hoe was de limoen?
 
Lekker hoor, een kippetje. Heb je niet meer foto's? Van het eindresultaat bijvoorbeeld?

Het is een probeersel en ik merk dat de limoen erg overheersend is. Iemand tips??
Minder limoen
 
Hmmmm dit is wel een hele summiere reportage 🤔 het kippetje op de q zag er lekker uit dus ik scroll volverwachting naar beneden voor het eind resultaat maar helaas geen foto's meer, wat heb je er bij gegeten?
 
Misschien heb ik t verkeerd maar waarom leg je de snippers in de bak en niet tussen de kolen? Met H&F gebruik ik voor kortere sessies ook snippers. Kippetje heeft beste ballen btw. Moest er niet een zoetje bij bv suiker?
 
Hmmmm dit is wel een hele summiere reportage het kippetje op de q zag er lekker uit dus ik scroll volverwachting naar beneden voor het eind resultaat maar helaas geen foto's meer, wat heb je er bij gegeten?

Ja sorry, ben net nieuw hier. Nog even alles uitzoeken.
En de foto’s van het eindresultaat zal ik je besparen, die trek ik net door.
Mijn vrouw heeft zelf gemaakt patatjes en appelmoes gemaakt. Overheerlijke sla met tomaat en een uitje erbij en bord op schoot tijdens de F1 race.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Misschien heb ik t verkeerd maar waarom leg je de snippers in de bak en niet tussen de kolen? Met H&F gebruik ik voor kortere sessies ook snippers. Kippetje heeft beste ballen btw. Moest er niet een zoetje bij bv suiker?

Volgende keer gaat het ook tussen de kolen, thnx voor je tip. Limoen was inderdaad op een bepaald stuk vlees overheersend. Maar zoals ik al
Zei, ben net nieuw in de uitgebreide bbq’en dus al doende leert men.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volgende keer gaat het ook tussen de kolen, thnx voor je tip. Limoen was inderdaad op een bepaald stuk vlees overheersend. Maar zoals ik al
Zei, ben net nieuw in de uitgebreide bbq’en dus al doende leert men.
helemaal mee eens. Beste leerschool is om het gewoon te doen. En als je je resultaten plaatst, zoals je nu doet krijg je vanzelf opmerkingen, tips, vragen, enzovoort. Kennis moet je delen.

Maar ik weet niet of je bekend bent de website van noskos? https://www.bbq-nl.com/
Heeeel veeeeel forumleden hebben hier hun eerste kennis opgedaan.
Een overzichtelijke website, veel tips en tricks en niet te vergeten: veel recepten, zowel eenvoudig als wat ingewikkelder.
Echt een ideale site om je kennis snel op te krikken en inspiratie op te doen.
En even voor de duidelijkheid: met eenvoudige recepten bedoel ik: makkelijk te maken met gewone goed verkrijgbare ingrediënten. Dus niet: minder lekker.

succes
 
Er vallen mij ook een aantal punten op aan de bereiding!
Beginnende bij het resultaat, de limoen overheerste geef je aan, wellicht schijfjes i.p.v. helften onder het huidje proppen? 😉
Dan de snippers in de bak gaan geen tot zeer weinig rook geven en dus geen tot zeer weinig smaak toevoegen. Chunks op deze manier gebruiken gaat zeker niks opleveren, lekker in de gloeiende kooltjes dus 👍🏻
Ik zie dat je aangeeft dat de RVS ring een mooie toevoeging is. Buiten het feit dat ik heel benieuwd ben wat de basis BBQ is, lijkt namelijk op een welbekende weber ketel, is het uiteraard mogelijk de kip op het kolenrooster te plaatsen. Voor mijn gevoel krijg je dan eenvoudiger een knapperiger huidje. Al is mij dan weer geadviseerd om de kip gewoon op het grillrooster te zetten omdat mijn BBQ toch groot genoeg is 🤔 zie nu dat je netjes in je voorstellertje hebt gemeld dat je een Weber 57 ketel hebt 🙂
Ten slotte, je merkt al dat hier veel enthousiastelingen zitten, wij (ja ik vind mijzelf er ook één) zien graag andermans creaties en mooie (en minder mooie) gerechten op de BBQ! Blijf lekker bezig, en probeer lekker van alles uit! Je wordt nog enthousiaster waarmee de verslaglegging vanzelf gedetailleerder en uitgebreider wordt waardoor wij nog enthousiaster worden van jou creaties! 🤯🥳
 
Laatst bewerkt:
Als het kippie voor de rest maar gesmaakt heeft

Lekker het forum afstruinen en tips vergaren, ook over het gebruik van rook snippers / hout

Waarom zou je limoenen borsten maken?
Op naar je volgende run 👍🏻👍🏻
 
Lekker Chicky. Foto's komen wel goed de volgende ronde. Je kunt de limoen zest gebruiken in de rub. Zo is de smaak meer subtiel.
Gefeliciteerd met je Tokkie
 
Ja sorry, ben net nieuw hier. Nog even alles uitzoeken.
En de foto’s van het eindresultaat zal ik je besparen, die trek ik net door.
Mijn vrouw heeft zelf gemaakt patatjes en appelmoes gemaakt. Overheerlijke sla met tomaat en een uitje erbij en bord op schoot tijdens de F1 race.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nieuw op een forum is soms een beetje wennen en dingen uitzoeken maar dat komt vanzelf goed;) het belangrijkste is dat jullie van de kip, patat en appelmoes hebben genoten, ohja en ook nog een salade erbij:D
Ik ben benieuwd naar het volgende wat je gaat maken, laat de foto's maar komen, behalve de foto van het eind resultaat doorspoelen die hoeft echt niet🤪
 
Hoi Frank welkom op dit forum.
Knap dat je zo al een lekkere kip geplaatst hebt en dat we mogen meegenieten.
Gefeliciteerd met je tokkie!
De lol van het forum is dat er altijd iemand is die je verder kan helpen, als je ergens mee zit.
Zelfs tijdens het bereiden ook nog hoor! Onthoud dit laatste heeft mij ook geholpen! Successsss

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan