BasBQ
Beef en Steak

Beercan chicken

 

Daan compact57

Tondelzoeker
Berichten
8
42b68639afc720320d303e19aa93d75e.jpg

Hmmm een kip van de Deka, 0.0 bier over omdat ook de gasten het laten staan en nog een half zakje weber houtskool…. Ja!!! Beercanchicken unit bouwen. Weber compact 57 op 150 graden. Indirect grillen met een Ikea ovenschaal met water in het midden op het kolenrooster onder de kip, 1 starter van de action vol in totaal en kerntemperatuur ingesteld op 79 gemeten in een dij met 1 zonde. Ik gebruik zelf de Steven Raichlen bbq bible omdat ik zijn rubs en technieken echt super duidelijk en goed vindt. Hiervoor ook een paar keer gemaakt maar sinds ik vilt in mijn dekselrand heb geplakt is het 1000% beter te sturen. Misschien een tip voor Weber omdat fabrieks af al in te voeren …


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

48A6D779-954B-4D7F-BE88-EBC463159CD9.jpeg


F9DB499E-5C37-491B-B6E2-5EAF924914C1.jpeg


AF6A3FAA-B761-4BEF-A4BA-4CAB78625575.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Een BCC in het voosteldraadje?
Hallo BCC welkom bij het genootschap.
Ik verplaats deze naar H&F
Maar helaas geen tokkie want hij voldoet niet aan de regels van minimaal 2 foto's waarvan minimaal 1 foto van de kip op de BBQ
EDIT: er komen toch meer foto's bij we wachten met spanning af.
 
Mooi kippie en welkom bij de tokkies
 
Een BCC in het voosteldraadje?
Hallo BCC welkom bij het genootschap.
Ik verplaats deze naar H&F
Maar helaas geen tokkie want hij voldoet niet aan de regels van minimaal 2 foto's waarvan minimaal 1 foto van de kip op de BBQ
EDIT: er komen toch meer foto's bij we wachten met spanning af.
Hi Ewald, ik heb mezelf een week of 2 geleden voorgesteld en heb daarvoor de Tapatalk app gebruikt die opduikt als pop-up zodra ik het forum opga. Heb die er weer afgegooid omdat je alleen met de premium meer dan 1 foto mag uploaden 🥴.
 
Een BCC in het voosteldraadje?
Hallo BCC welkom bij het genootschap.
Ik verplaats deze naar H&F
Maar helaas geen tokkie want hij voldoet niet aan de regels van minimaal 2 foto's waarvan minimaal 1 foto van de kip op de BBQ
EDIT: er komen toch meer foto's bij we wachten met spanning af.
Ohwja … ik ben als newbe waarschijnlijk nog lerend in wat in welk onderwerp te posten maar ga er op letten! Thanks voor de heads-up. Ik vind het forum echt geweldig nu al dus ben blij en vereerd hier rond te mogen dwalen zal mijn Posts plaatsen daar waar ze logischer wijs moeten / horen.
 
Ohwja … ik ben als newbe waarschijnlijk nog lerend in wat in welk onderwerp te posten maar ga er op letten! Thanks voor de heads-up. Ik vind het forum echt geweldig nu al dus ben blij en vereerd hier rond te mogen dwalen zal mijn Posts plaatsen daar waar ze logischer wijs moeten / horen.
Haha, zelfs in het kabouterbos kan men verdwalen....
Jammer van deze run, goede reden om deze nog eens te maken.
Succes,
 
Welkom bij de Tokkies! En lekkere ingredienten voor de rub, heb je ook de verhoudingen (ongeveer)?
 
Gefeliciteerd met je tokkie! Ziet er goed uit.
 
Welkom bij de Tokkies! En lekkere ingredienten voor de rub, heb je ook de verhoudingen (ongeveer)?
Op gevoel gemaakt maar het komt neer op ongeveer 3 eetlepels bruine suiker, 2 theelepels Cayennepeper, halve theelepel kaneel en van de rest allemaal 1 theelepel. Voor het rookhout heb ik wit eiken gebruikt.
 
Lekker hoor!

Gefeliciteerd.
 
Hi Ewald, ik heb mezelf een week of 2 geleden voorgesteld en heb daarvoor de Tapatalk app gebruikt die opduikt als pop-up zodra ik het forum opga. Heb die er weer afgegooid omdat je alleen met de premium meer dan 1 foto mag uploaden .
Je kan maar 1 foto tegelijk uploaden met tapatalk, maar in totaal zit er geen limiet op hoor.
 
Heeeurlijk gefeliciteerd met je kippie
 
Een lekker bruin kippetje is altijd welkom.
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Lekker chicky hoor. Zal vast gesmaakt hebben.
gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan