Beef en Steak

Beercan Chicken

Zwemjerot

Tondelzoeker
Het is niet mijn eerste BCC, maar wel de lekkerste tot nu toe. Kan zijn dat de constante temperatuur van de Bill het makkelijker maakt dan de wat grilligere Weber Kettle. Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de kernthermometer. Daar waar ik eerst dacht: "Laat nog maar even, dan is ie zeker gaar", wist ik nu zeker wanneer de kip klaar was.
Recept: scharrelkip, bier: Gulden Draak Quadruppel. (Eerst in een pannetje aan de kook gebracht, zodat het warm op de Q staat.) Rub: zout, bruine suiker, paprika, knoflook, uienpoeder, kerrie, mosterdzaad, karwijzaad, gember, en enkele jeneverbessen fijn gemalen.
Kip invetten met raapolie, rub er over, onder het vel, en aan de binnenkant. Uurtje in laten trekken. Kip op de chickensitter met bier schuiven. Q op 200 graden, blokje rookhout er op (kersen). Tijdens het wachten de Quadruppel opgedronken (weggooien is zonde). Ook maar meteen wat groente er bij gedaan: paksoi doormidden snijden en ongeveer 5 minuten grillen, daana op smaak brengen met sojasaus; tomaten uit eigen tuin met ruim wat tenen knoflook er bij; wat suikermais (ingeboterd en gezout) en een puntpaprika grillen. Heerlijke complete maaltijd.

20200822_164926.jpg

20200822_174829.jpg

Kippie staat er goed bij en met overgebleven bier rustig wachten

Ze verdrinkt bijna op die grote bbq. Welkom bij de Tokkies

Ziet er lekker uit denk dat er een tokkie aankomt.

Lekker hoor. Mooi maaltje zo.
Beloof me 1 ding: volgende keer dat lekkere biertje helemaal opdrinken
Gefeliciteerd met je sticker

mooie BCC, maar is natuurlijk geen L&S op 200 graden, deze verplaats ik naar H&F

Lekker kippetje gefeliciteerd met je sticker

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Terug
Bovenaan Onderaan