Beef en Steak

Beer, fries & BBQ - Belgisch Kampioenschap Low & Slow 2014

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kurre
  • Startdatum Startdatum
DutchCraftBeer zei:
Kan ik me ergens aanmelden als judge?

Hoi, ik ben Wim zijn partner-in-crime voor de Beer, Fries and BBQ Low and Slow Competition. Judges kunnen zich per email aanmelden door te mailen naar wim@defilous.be of dimitri@defilous.be. Vermeld in de email zeker je naam, voornaam, judge nummer.

Teams gaan zich einde deze week kunnen registreren via de website.

Grz

Smokey Goodness heeft hem in ieder geval in de agenda gezet, eens kijken of deze dag beetje vrij blijft.

Staat in de agenda en mailtje is de deur uit :)

Vergeet geen flyers oid om uit te delen op de Cook-Off ;)

Hoi iedereen

Teams kunnen zich nu registreren voor de Beer, fries and BBQ competition op www.lowandslow.be. Even op 'Register' klikken en het formulier invullen. Er is een fixed fee van 150euro per team.

Op de website staat nog wat info maar hier zitten nog wat gaten in  :). We updaten deze snel!

grz

Even een kleine update van de toestand:
We zijn al mooi opgeschoten met de inschrijvingen. Het hebben momenteel 7 teams binnen die zich hebben ingeschreven:

[list type=decimal]
[*]De Rokende R?g?hs (NL)
[*]BR.BQ (US)
[*]BBQGuru.nl (NL)
[*]LetzQ (NL)
[*]PureBBQ (NL)
[*]Miss Piggy's BBQ (UK)
[*]The Smokey Bandits (NL)
[/list]

We blijven nog altijd wachten op het eerste Belgische team die het tegen deze ploegen gaat opnemen.

To be continued...

grz

Ik zie dat je hotels in de buurt hebt,  maar de meeste teams willen in de nacht naast hun Q doorbrengen, wat zijn daar de mogelijkheden voor? En hoe zit het met toiletten, en douche/wasgelegenheid?

Dominique zei:
Ik zie dat je hotels in de buurt hebt,  maar de meeste teams willen in de nacht naast hun Q doorbrengen, wat zijn daar de mogelijkheden voor? En hoe zit het met toiletten, en douche/wasgelegenheid?

Dominique, een z??r goede vraag en terechte vraag die je stelt. Een vraag die een beetje uitleg vergt:
Sinds het festival, Pukkelpop, drama in 2011 is het plaatsen van en slapen in tenten op openbare plaatsen een z??r strenge zaak geworden in Limburg, vooral in Hasselt. Stad Hasselt laat niets meer aan het toeval over en is geen fan van overnachtingen op zulke terreinen met bomen in combinatie met tenten. Er is nog een onderhandeling over welk terrein we beschikken, afhankelijk hiervan zijn de regels net weer wat anders over verankeren van tenten.
- ofwel Kapermolen: Stadspark met bomen, een beetje verder (2-3min wandelen) van het stad. Meer gesloten.
- ofwel Kolonel Dusartplein: open terrein dichter bij het stad. Zeer open.

We hebben de schepenen van het stad uitdrukkelijk gezegd dat zulk evenement niet door kan gaan als de pitmasters niet langs hun Q kunnen blijven. Uiteindelijk is het onverantwoord het materiaal (lees: brandende Q's) achter te laten. Maw: de mogelijkheid dat pitmasters langs hun Q kunnen blijven zal er zeker zijn, zonder is het onmogelijk om een wedstrijd te organiseren! Dit beseffen wij, zelf pitmasters, maar al te goed. Bij iedere confrontatie met het schepencollege benadrukken we de noodzakelijkheid dat mensen 's nachts op het terrein zullen zijn, het gaat niet anders. We begrijpen dat dit voor het stad zelf een gevoelige zak is gezien de ramp waar we mee te maken hebben gehad.

Toiletten zullen vanzelfsprekende voorzien worden. De douches kunnen we op dit moment nog niet verzekeren.

Theoretisch gezien slapen we niet, er is nagenoeg altijd iemand wakker om op de Q's te letten. Misschien dat je dat kunt aanvoeren als argument om tenten op te mogen zetten?

Afwassen om half drie 's nachts doe ik uit tactisch oogpunt  ;)

Afwasser1 zei:
Theoretisch gezien slapen we niet, er is nagenoeg altijd iemand wakker om op de Q's te letten. Misschien dat je dat kunt aanvoeren als argument om tenten op te mogen zetten?

Klopt ook. Dit hebben we inderdaad aangehaald en word ook aan gedacht. Over dit slaap-issue moeten we ons niet veel zorgen maken. Uiteindelijk berijpen ze het dat er 's nachts mensen naar het eten moeten kijken.

Niemand kan er aan doen dat hij/zij op zijn stoeltje in slaap valt :-)

wij twijfelen of we hier aan mee doen. prachtig initiatief, maar heb wat vragen:
- er staat dat er 'maar' twee vuilniszakken afval gefaciliteerd worden. kan dat wat meer zijn? wij hadden al 5 zakken op de bbq society cook off (niet heel vol)
- hoe zit het met parkeren? kan dat gratis in de buurt?
- hoe zit het met faciliteiten als toilet, afwassen e.d.? vindt vrouwlief belangrijk ;) de toiletten dan ;)

Big-T zei:
wij twijfelen of we hier aan mee doen. prachtig initiatief, maar heb wat vragen:
- er staat dat er 'maar' twee vuilniszakken afval gefaciliteerd worden. kan dat wat meer zijn? wij hadden al 5 zakken op de bbq society cook off (niet heel vol)
- hoe zit het met parkeren? kan dat gratis in de buurt?
- hoe zit het met faciliteiten als toilet, afwassen e.d.? vindt vrouwlief belangrijk ;) de toiletten dan ;)

Vragen staat vrij we beantwoorden graag daar waar nodig:
- De vuilzaken zijn evenement zakken van 120L/st. Alles kan natuurlijk maar meer als 240L afval lijkt me sterk. Moest het voorvallen dan vinden we uiteraard een oplossing. Hou er rekening me dat we als organisatie ook afwegen adhv het aantal team om grote rolcontainers van 1100L te plaatsen. Is soms voordeliger als zaken. We zijn zelf in het nadeel moesten we te weinig voorzien daar we verantwoordelijk zijn voor het afval. Dus we doen het nodige.
- Parkeren kan In de buurt. Voor de teams zal een parkeerplaats voorzien zo dicht mogelijk bij het terrein... Alle parkeerplaatsen zijn gratis.
- Sanitaire mogelijkheden zullen voorzien worden, lijkt me vanzelfsprekend. Er zal een aansluiting voorzien worden op het terrein voor kraanwater te halen. Afwassen zal in de tent moeten gebeuren er is geen on-site keuken voorzien.

Wat de teams betreft zitten we momenteel netjes aan 11 teams:
De Rokende R?g?hs (NL)
BR.BQ (US)
BBQGuru.nl (NL)
LetzQ (NL)
PureBBQ (NL)
Miss Piggy's BBQ (UK)
The Smokey Bandits (NL)
Sea Side Smokers (NL)
Serial Grillaz (NL)
iQ (NL)

mogen we gaspitje gebruiken om een glaze op te warmen? of wat water? daar zag ik ook iets van staan!

Hebben jullie al een logo?
Vinden we namelijk leuk om op onze site te plakken!

Terug
Bovenaan Onderaan