BasBQ
Beef en Steak

Beer/cola can chicken 🐓

 
 

Happyhappie

Tondelzoeker
Berichten
14
Ik vond het tijd worden om eens een keer de befaamde can chicken te maken die ik hier op het forum regelmatig voorbij zie komen. En ook al gebruik ik cola ipv bier, op verzoek dochter, hoop ik toch op een tokkie.

Gister lekker een goede kip gehaald bij de slager, 1,4 kilo schoon aan de haak.Vandaag in de all purpose rub en op het rode ei.
Ik had afgelopen zaterdag nieuwe houtskool meegenomen van de Sligro maar ik twijfel wat ik ervan moet vinden.Ik dacht redelijk goede kolen te hebben maar de rook stonk echt vreselijk naar toevoegingen, al staat er op de zak niks over vermeld. Na een uurtje was de stank gelukkig minder en overheerste de kip lucht.
De bbq makkelijk en constant op 185 graden weten te houden en het resultaat mocht er zijn. Lekker korstje op de kip en goed gaar, niet te droog.

C38D1379-BCEB-47F3-B85C-6AFDF70C5460.jpeg


18CE503B-9AD9-420E-BA0A-417853F443D3.jpeg
 
Foto van de houtskool en benieuwd naar ervaringen van anderen met deze. De temperatuur is goed, snel warm, makkelijk regelbaar. Maar de geur dus nogal chemisch, olieachtig misschien.

12D4DA6E-7AB2-46DC-A0B5-C2494D0AC261.jpeg
 
Prachtig Chickie, die rub, is dat wat pittiger? Of juist naar de zoetige kant
 
Kippetje ziet er lekker uit, maar voor een sticker moet er toch echt een foto bij van het kippie op de bbq
En iets meer foto's worden we ook erg blij van.
Dus als je nog wat foto's heb, zet er ff bij
 
Kippetje ziet er lekker uit, maar voor een sticker moet er toch echt een foto bij van het kippie op de bbq
En iets meer foto's worden we ook erg blij van.
Dus als je nog wat foto's heb, zet er ff bij
Next time, ik vergeet altijd foto’s te maken van tijdens 🤣. Het vooraf en na gaat me beter af. Goede reden om het nog eens over te doen.
 
Next time, ik vergeet altijd foto’s te maken van tijdens 🤣. Het vooraf en na gaat me beter af. Goede reden om het nog eens over te doen.
Ik ken het. Ik vind "na" vooral lastig :LOL:
 
Terug
Bovenaan Onderaan