BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken

 

DickPoel

Tondelzoeker
Berichten
7
Mijn eerste post op het forum, beer can chicken. Tevens ook een van mijn eerste keren op de Bastard.

Ingesteld op 170 graden, instellen blijf ik toch lastiger vinden dan het lijkt, temperatuur bleef op 180 hangen. Heb het velletje voorzien van cheeky chicken rub van smokey goodness, en met een naald wat bier in het borstvlees gedaan om het vlees sappig te houden.

Na 5 kwartier was het vlees op de borst op de goede temperatuur. Helaas heb ik er geen krokant korstje op kunnen krijgen, misschien hebben jullie nog tips hier voor. Kan zijn dat het komt door het bier wat ik in het vlees heb gedaan.

Nu de fotos:


IMG_7442.jpeg

IMG_7443.jpeg

IMG_7444.jpeg
 
Ziet er lekker uit. Gefeliciteerd met je tokkie
 
Ziet er goed uit, helaas van de korst. Heb je de kip voor de de rub erop deed goed ingesmeerd met olie? Dit helpt wel mee voor een goede korst.
 
De kip goed droogmaken en ruim voor bereiden een paar uur op een rooster of bord onafgedekt in de koelkast zodat de huid uitdroogt. Dit helpt het velletje krokant te krijgen.
 
Lekker kippetje gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Lekker,
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Lekker man! Gefeliciteerd met je 🐔!
Wat heb je er bij geserveerd? Of gewoon potje bier en kip, ook niets mis mee 😁
 
Stoere dame Dick. Welkom bij de Tokkies.
 
lekker hoor
kippie ziet er goed uit

gefeliciteerd met je kipje
 
Lekker chicky hoor. Staat er goed bij. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.


Ik snap allen al die alu folie niet onder je rooster. Heb je de convector steen ingepakt oid? Als je een lekbakje gebruikt is dat niet nodig. Miss dat daardoor je steen niet lekker op kan warmen. Verder heeft een kamado minimaal een half uur nodig om stabiel op temperatuur te komen. En dan na het aansteken gelijk de convector er in. Die heeft namelijk ook ruim de tijd nodig om warm te worden.
 
De kip goed droogmaken en ruim voor bereiden een paar uur op een rooster of bord onafgedekt in de koelkast zodat de huid uitdroogt. Dit helpt het velletje krokant te krijgen.
Dank voor de tip, volgende keer proberen!
 
Lekker chicky hoor. Staat er goed bij. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.


Ik snap allen al die alu folie niet onder je rooster. Heb je de convector steen ingepakt oid? Als je een lekbakje gebruikt is dat niet nodig. Miss dat daardoor je steen niet lekker op kan warmen. Verder heeft een kamado minimaal een half uur nodig om stabiel op temperatuur te komen. En dan na het aansteken gelijk de convector er in. Die heeft namelijk ook ruim de tijd nodig om warm te worden.
Smaak was zeker goed!

Ik heb de platesetter in alu folie ingepakt om schoon te houden, doe dat niet alleen bij deze kip maar ook bij andere gerechten.
Kamado heeft inderdaad tijd nodig om op te warmen. Ik was er niet goed bij en de temperatuur schoot door, dan is de kamado lastiger om weer naar beneden te krijgen.

De platesetter doe ik er inderdaad zo snel mogelijk in, ik heb gemerkt dat de temperatuur zo weer 40-50 graden zakt als je deze er in doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Kippie ziet er mooi uit

Weer lekker kunnen oefenen zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan