BasBQ
Beef en Steak

Beer can chicken.

 
 

Jeffievb

Stoker
Berichten
382
Hallo Beste Forumleden,

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst Beer can chicken geprobeerd op de Kamado.

Ik heb hiervoor een rub gebruikt van een recept van green egg. Voor de rest van het proces heb ik de methode van Noskos gevolgd.

20200613_163151[1].jpg


Het was voor mij het eerste gebruik met de Kamado, en opzich ging het best redelijk met het regelen van de temp.

Het enige wat ik me af vraag als nieuwe gebruiker, is als je het deksel na bijv een uur opent om de temperatuur van de kip te meten, de temperatuur van de Kamado ook omhoog schiet. Dit komt denk ik door het zuurstof.

Mijn vraag aan jullie is ; Laat je op zo'n moment de stand van de regelklepjes staan zoals ze stonden en wacht je tot de temperatuur op de manometer daalt, of sluit je direct alles zodat de temperatuur sneller daalt ?

Al met al zijn er zeker wat verbeterpunten, maar voor de eerste keer ben ik best tevreden😃
20200613_183205[1].jpg


Dit weekend hopelijk de Noskos wedstrijd pulled pork maken !

Groeten,

Jeff.

20200613_163151[1].jpg


20200613_183205[1].jpg
 
Je kippie staat er mooi bij
Door het openen komt er een extra hoeveelheid zuurstof binnen waardoor de temp stijgt
 
Je kippie staat er mooi bij
Door het openen komt er een extra hoeveelheid zuurstof binnen waardoor de temp stijgt

Dat dacht ik al. Laat je op zo'n moment de top en onder klep staan op de stand waar je op aan het bereiden was, of ga je op zo'n moment vanalles aanpassen ?
 
Ik laat alles staan zoals het staat.
Het kijken / meten is na een uur, dan komt het eind in zicht
 
Lekker hoor. Gefeliciteerd met je sticker

Om het openen te voorkomen kan je een kerntemperatuur meter aanschaffen. Die prik je in de kip, snoertje naar buiten en aansluiten op het display. Weet je exact hoever je gerecht Is zonder het deksel te openen
 
Lekker hoor. Gefeliciteerd met je sticker

Om het openen te voorkomen kan je een kerntemperatuur meter aanschaffen. Die prik je in de kip, snoertje naar buiten en aansluiten op het display. Weet je exact hoever je gerecht Is zonder het deksel te openen
Dankje ! Top, die ga ik meteen aanschaffen. Heb nu met een digitale prik thermometer gewerkt. Maar ook doordat het de eerste keer was, toch een aantal keer het deksel geopend.
 
Er zijn flink wat kippetjes op een blik geschoven afgelopen dagen. Hier weer zn lekkere chick. Ziet er goed uit. Mooie kleur ook. Zal vast gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Er zijn flink wat kippetjes op een blik geschoven afgelopen dagen. Hier weer zn lekkere chick. Ziet er goed uit. Mooie kleur ook. Zal vast gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie
Smaakte zeker niet slecht ! Bedankt😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan