BasBQ
Beef en Steak

Beefrib mislukt?!

JvD

Tondelzoeker
Berichten
11
Gisteren de hele dag lekker bezig geweest aan een stukje flatribs, 6u tot 93*C kerntemperatuur. Keteltemp. was rond de 110*C.

So far so good zou je zeggen; tot het aansnijden van het vlees. Zie bijgaand plaatje.
IMG_20160728_WA0008.jpg


Bij het voorbereiden van 't stuk vlees merkte ik op dat er nogal wat "tussenvet" bij 't tweede membraam zat (net boven de ribben). Daarnaast was dit stuk vlees aan ??n kant erg hoog nad e BBQ sessie, ik schat wel zo'n 15 tot17cm hoog. Boven het vet was het vlees droog & taai.
Mijn vorige beefrib had dit totaal niet? Is deze beefrib nu mislukt omdat 't vlees niet optimaal was?

De rest van de BBQ was btw wel lekker!

Alvast bedankt!
 
zonde zeg. ziet er inderdaad minder smakelijk uit. heb je de temperatuur op de deksel  of met een thermometer op roosterhoogte gemeten? kan soms een flink verschil inzitten. wellicht dat je de boel niet heet genoeg had om het vet wat te laten smelten? snel nog eens doen zou ik zeggen :)
 
Dat ziet er inderdaad niet zo smakelijk uit...
 
sieb zei:
zonde zeg. ziet er inderdaad minder smakelijk uit. heb je de temperatuur op de deksel  of met een thermometer op roosterhoogte gemeten? kan soms een flink verschil inzitten. wellicht dat je de boel niet heet genoeg had om het vet wat te laten smelten? snel nog eens doen zou ik zeggen :)
Digitaal op t rooster gemeten. Ik merkte wel op, einde vd dag, dat er iets van 4*C temperatuurverschil zat tussen de twee thermometers (vlees en rooster). Volgende keer miss wat warmer stoken dan  115 yto 120.
 
Het is zeker een Nederlands rund?
 
Mike v R zei:
Het is zeker een Nederlands rund?
Stuk vlees is besteld bij een NL website, op de verpakking stond een Belgische slagerij. Iets met flaundre dacht ik...
 
JvD zei:
Mike v R zei:
Het is zeker een Nederlands rund?
Stuk vlees is besteld bij een NL website, op de verpakking stond een Belgische slagerij. Iets met flaundre dacht ik...

Jij hebt bij BBQuality besteld of niet? 

Heb deze "batch"  ook gehad, en het was echt een dramatisch stuk. Precies hetzelfde wat jij hier beschrijft en zo zag het er bij mij ook uit toen ik deze afgelopen week bestelde en heb klaargemaakt. Dit is al de zoveelste keer dat ik niet tevreden ben over hun vlees of manier van leveren dat het voor mij de laatste keer is geweest.
 
Ik heb geen slechte ervaringen met online slagers maar ervaar wel dat er wat verschil zit tussen de verschillende bestellingen.

Ik heb nu een aantal keer een stuk Ribeye besteld 500 gram omdat ik dan een lekkere dikke plak heb. De ene keer was het een prachtig gesneden stuk maar ik heb ook al stukken gehad die schuin afgesneden waren en dat gaard toch lastiger. Daarnaast varieerde het nogal met de vet marmering.

Als ik naar de winkel/groothandel ga kan ik mijn stukje vlees kiezen en dat vind ik toch wel erg prettig.
Voordeel van de groothandel zoals Hanos of Zegro is dat je vaak meer van het zelfde stukje gevacumeerd hebben liggen en je dus het mooiste stukje kan kiezen.
 
Ik had een Australian Grain Fed (Hanos) dat is Angus (red of black), en die zijn mooi gemarmerd in plaats van zo'n homp inter musculair vet.

Denk dat je het verkeerde ras hebt gekozen.
 
heb na jouw bericht een rib die ik gratis had gekregen bij een bestelling op de bbq gelegd. en precies dezelfde ervaring helaas. gelukkig lag hij als test naast een stapel spareribs die wel goed waren want het was oneetbaar vet. bleef heeel weinig vlees over en zelfs dat smaakte 'zwaar' door het vet
 
Ewald zei:
Ik had een Australian Grain Fed (Hanos) dat is Angus (red of black), en die zijn mooi gemarmerd in plaats van zo'n homp inter musculair vet.

Denk dat je het verkeerde ras hebt gekozen.

Ik denk niet dat het verkeerde ras is gekozen, ik denk de verkeerde vleesleverancier.. Daar er ook geen enkele informatie over een ras o.i.d wordt gegeven.

Zal je eerlijk toegeven dat ik deze ribs op de bonnefooi heb gekocht en me ook niet heb verdiept in het ras of iets dergelijks. Maar je mag van een website als BBQuality verwachten dat ze gewoon een degelijk product neerzetten.
 
Rolaanndd zei:
Ewald zei:
Ik had een Australian Grain Fed (Hanos) dat is Angus (red of black), en die zijn mooi gemarmerd in plaats van zo'n homp inter musculair vet.

Denk dat je het verkeerde ras hebt gekozen.

Ik denk niet dat het verkeerde ras is gekozen, ik denk de verkeerde vleesleverancier.. Daar er ook geen enkele informatie over een ras o.i.d wordt gegeven.

Zal je eerlijk toegeven dat ik deze ribs op de bonnefooi heb gekocht en me ook niet heb verdiept in het ras of iets dergelijks. Maar je mag van een website als BBQuality verwachten dat ze gewoon een degelijk product neerzetten.
Misschien even contact opnemen met je leverancier.
Ik heb hele goede ervaringen met bbquality en kan me niet voorstellen dat ze er niets aan kunnen /willen doen.

 
Ook ik had Shortribs besteld bij Bbquality.nl en was niet tevreden over de toegestuurde kwaliteit,  een mail gestuurd met wat foto's en uitgelegd wat ik had verwacht te krijgen.

Paul van Bbquality.nl was heel duidelijk, ik kreeg binnen enkele dagen nieuwe Shortribs toegestuurd met de excuses.
Voor mij reden genoeg om weer vertrouwen te hebben in deze online winkel.
Grtz. Beercanfan :)
 
Even een update mbt bbquality; ik heb vandaag ook shortribs daar besteld en wilde voorkomen dat ik ook een slechte batch kreeg. Paul heeft me verteld dat ze aan de hand hiervan gewisseld zijn van leverancier; dus dit 'slechte vlees' zou je niet meer moeten kunnen krijgen bij ze.
 
Ik heb ook goede ervaringen met bbquality. Komen doorgaans met een oplossing ipv weglopen van het probleem.

Blijkt ook dat ze rigoreus oplossen als ik lees dat ze op andere leverancier zijn overgestapt.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Zo ziet een Australian Grainfed Short rib eruit, heel mooi gemarmerd.

DSC_6781_zpsuxtaha8t.jpg


DSC_6782_zpsnuadppwd.jpg
 
Balen als iets niet helemaal lukt, wel fijn dat de leverancier aktie onderneemt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan