BasBQ
Beef en Steak

Beef Ribs met een koffie rub en een cola/koffie bbq saus

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Tijdje terug wat beef ribs gemaakt met een koffie rub en cola/koffie bbq saus.
Als eerste wat vlies verwijderen.

jwGBQhfONwi-32fYQwRaXOv_fF09BqXSpe4QLR5mZRTwDdsnUArqaCVSuytw6bqycWfSj6oSVZlpGhCzgKfuNKsyhdoJFjxy2-2JPy-GKgb5xFwcEXuepDCA0Brb0cjM5daIpVcvJw=w640-h360-no


Aan de andere zijde (tussen de botten) deed ik dat ook, de kans dat de botten dan losgaan bij het bereiken
van de gewenste kerntemperatuur is dan wel groot. (als je het laat zitten blijven ze beter aan het vlees vastzitten)

qNQlRIKVyvkLCpjWRMVS_fA7J4eIZHfzx7f5c56DdRIQuHqVyY9qdevN2OPN_1JqmNNFO-AWMT1oLXn3Bz9RiYnvF2cbmI5zplwgpJ-cFOeUwutT790cHSTOaRb1UxCjtyVG8hpgcg=w640-h360-no


Vervolgens was het tijd om de beef ribs in een koffie rub te zetten.
De rub bestaat uit:
5 el grof zeezout
4 el koffie
3 el zwarte peper
3 el bruine suiker
3 el paprikapoeder
3 tl gemalen chili peper
1 tl knoflookpoeder
1 tl uienpoeder en verder wat zonnebloemolie om het vlees mee in te wrijven.

KPwtB5-vKyx6je2kpanNQ0gGph-vJXPpMpgbzgXaVqzt23iJUXD12rV8qcK8NVZMYiSVkNZbqX8BC51TROUg7lkgOqT0eGMBQHiRKXeD1q4F0oFuV8o_bsHzM0nhDfka3HSKl7jPGg=w640-h360-no


De beef ribs in folie ingepakt, de koelkast in zodat de rub lekker kon intrekken.
De volgende dag gingen ze op de smoker bij een temperatuur van zo'n 120?C en natuurlijk wat whiskey chuncks toegevoegd.
Na een aantal uurtjes zag het er zo uit.

_tbrDsievDeTV5YBb89fe6s6hjIcRAlqmpUdliYhHkH3V2B75ROLShfe1wFQ2_ZSUTPHXdHFjddI-TEBIDXnPm-o6KS1Ej9TX7w4GamOAEbQjBYGSETWeUcdBweR2tcmo3mCQCK2Ig=w640-h360-no


Na 4 uur gingen de beef ribs eraf, inpakken in folie met wat klontjes boter.

FE7j1CZEZcFJtCLrrAbtWqfJW60cUkaDbgJzHJ27FQ3vxYC0e4RZmctGkVJsHx57IaOppXI0vxhtsP6CvxQXv8thr0gEBdHZfCFKFLQqbKT_Y6TcLFBezPo2EynaclRcy1v3OaJ76g=w640-h360-no


En weer terug op de smoker tot we een kerntemperatuur van 85?C bereikten.
Toen mocht en mijn ribs zonder folie terug op de smoker en begon ik met de cola/koffie bbq saus
De saus bestaat uit:
1 kop koffie
1 glaasje cola
scheutje rode wijnazijn
scheutje worcestersaus
1 el ketchup
2 el bruine suiker
en de sappen van het vlees (uit de aluminiumfolie)
De saus al roerend aan de kook brengen en vervolgens zo'n 30/40 minuten doorkoken.
Dan de saus een beetje laten afkoelen zodat het wat indikt.
Vervolgens de beef ribs even lakken met onze cola/koffie saus.

vcCDs2IVdNORdDvvSWKDjKEZQJ4WJM0nvLH2Cel7Mok7hdwkHxYaKXuNaeEChOgG14JS7L7RiVrwP3CcJkMruWMJFb2BKFAAqCL8nJepm0X2JhJRsIpSDeMiFm7AM6wN3gtb5bVZTw=w640-h360-no


NdKzWQ8ECymNvCYBMOwnaDFGXL7PaXxIKpq3Euaja5ibyA8Kosh_rBk_F8qXBr_3VxkIqIJyXG5LxlkBgNmYXeaFL4dlUpB1v__s_ZpxAYoaFA5QL3TfXiDCqJK7zL6U8I-bwC1ylg=w640-h360-no


Dan nog 'even' wachten tot we ongeveer een kern hadden van zo'n 90?C - prik dan met een sat? prikker (of iets anders duns)
en als het voelt 'als met een mes in zachte boter' mogen ze nog even rusten en dan aansnijden.

6EmVshgN4-IIKggofCxnLXCxTAlIw72PYYBndOMo1DOl_gjau1wCGd_CCqxNkqCWrWK9ScKtvQa6NXYeMFNxVbaYF5MxxDYai0kghmIh4-SUE5iNFibH0Qp7h_SFG5Q96G-X6m3YpA=w640-h360-no


smaak was top, mals en sappig, voor herhaling vatbaar ;)

filmpje kan je natuurlijk kijken op https://www.youtube.com/c/BensBQ

 
Zit er weer heel smakelijk uit ;)
 
Pfff.. ik heb nu al trek! Ziet er verrukkelijk uit, kan het bijna ruiken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker hoor
 
Mooi filmpje wederom. Enige vraagje waarom nog weer saus over dat mooie vlees?
 
Ziet er weer top uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik vind beef ribs het lekkerste met alleen peper en zout, koffie lust ik niet en cola komt niet meer hier in huis nadat ik heb gezien wat dat met je lichaam doet ;)
Heb je ribs niet geproefd maar het lijkt mij persoonlijk iets teveel smaak voor dit heerlijke vlees wat eigenlijk niet veel nodig heeft.
 
Jet zei:
Ik vind beef ribs het lekkerste met alleen peper en zout, koffie lust ik niet en cola komt niet meer hier in huis nadat ik heb gezien wat dat met je lichaam doet ;)
Heb je ribs niet geproefd maar het lijkt mij persoonlijk iets teveel smaak voor dit heerlijke vlees wat eigenlijk niet veel nodig heeft.

mee eens, met peper en zout ook regelmatig gemaakt...top maar vond een soort van recept met deze koffie rub en cola/kofiie barbecuesaus, had ik niet in huis :( maar wilde het proberen en moet zeggen... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan