BasBQ
Beef en Steak

Beef Ribs English Cut

madmull

Tondelzoeker
Berichten
12
Bij mijn lokale slager beef ribs besteld in de "english cut". Ze kwamen van een rund dat in de wijdewormer omgeving is opgegroeid.




Vandaag had ik de hele dag de tijd dus gingen ze low en slow op de weber. Ik kies dan voor de slangmethode en gebruik als rookhout mesquitechips.



De ribs wegen ongeveer een 500 gram per stuk dus een per persoon. de ribs werden ingesmeerd met licht olijfolie en dan szeged steak rub erop.





5 kooltjes aangestoken om de slang te starten en de thermometer ingesteld op 88 C. de bbq wordt op 110 graden gehouden.



Bij 50, 60 en 70 graden celsius werden de ribs met appelsap besproeid. Na het speoeien  snel nog even een foto genomen.



Bij 88 graden werden de ribs geserveerd. Lekker met wasabi zoete aardappel frites uit de oven en sla erbij.





Een doorsnede van het vlees met duidelijk het vet gedeelte en de rookring



En dit is wat er van over blijft



Wat vonden we ervan?

Het was lekker, maar volgende keer een andere rub. Deze was te zout. Voor de rest was er eigenlijk niets mis mee. Je zou nog wagyu ribs kunnen nemen omdat deze nog beter vet gemarmerd zijn maar dan is de prijs ook anders

Ze zijn er 's ochtends om 10 uur op gegaan en de ribs waren klaar om 6 uur 's avonds. Van de slang heb ik nog 1/3 briketten over gehouden

grtz

madmull
 
Zit er erg lekker uit en mooi vastgelegd!
 
Prachtig Madmull, ik heb 2 stuks chuckribs van ieder 600 gram Black Angus die zaterdag op de smoker gaan, dan is dit een heel mooi leidraadje.

Ik maakte eerder beefribs en mij staat voor dat ik toen al in 5 uurtjes op 88?C zat bij die Pit T dus ik zal mijn journaaltje nog eens nakijken,
bij jou duurt dat duidelijk langer.
 
Dat ziet er errug lekker uit..... Ook maar 'es proberen (pffff ......kom tijd tekort met al die heerlijke idee?n hier)
 
Sander72 zei:
Prachtig Madmull, ik heb 2 stuks chuckribs van ieder 600 gram Black Angus die zaterdag op de smoker gaan, dan is dit een heel mooi leidraadje.

Ik maakte eerder beefribs en mij staat voor dat ik toen al in 5 uurtjes op 88?C zat bij die Pit T dus ik zal mijn journaaltje nog eens nakijken,
bij jou duurt dat duidelijk langer.

Dit gebeurde bij mij in eerste instantie ook maar ik kwam eraachter dat de voeler in een laag vet zat. hierdoor ging de temperatuur sneller naar de 88 graden.
Daar ik altijd het vlees check met een tweede thermometer kwam ik erachter dat de probe fout zat
 
Terug
Bovenaan Onderaan