Beef en Steak

Beef Bulgogi

Timmeeh

Pitmaster
Gezien @Ewald me vorige week net voor was met de Buldak, was het tijd voor een nieuwe poging. Och, wat een straf 🫣

Gisteren dus gestart met de beef Bulgogi voor vandaag. Begonnen met een marinade van ui, knoflook, gember, gochujang, bruine suiker, sojasaus en sesamolie. Officieel hoort dit met ribeye of het kan met Bavette. Maar ik had nog een paar heerlijke Diamanthaasjes in de vriezer, die ik hier ook prima voor kon gebruiken.

Eerst de knoflook, gember en ui glad gedraaid in de keukenmachine.

IMG_2127.jpeg

Daarna de gochujang, sojasaus, bruine suiker en sesamolie toegevoegd. En dat alles rook samen al fantastisch.

IMG_2128.jpeg

IMG_2129.jpeg

De Diamanthaasjes in dunne plakjes gesneden en samen met de marinade in een ziplockzak.

IMG_2130.jpeg

IMG_2131.jpeg

Dit lekker een nachtje laten staan in de koelkast en vanmorgen de bbq aangemaakt om het lekker klaar te maken voor de lunch. Ongeveer 220-240 graden met de skillet erop.
De ziplockzak open en BAM! Een fantastisch aroma vult je neus alvast. Heerlijk!

Alles lekker in de skillet, en laat maar lekker even sizzelen.

IMG_2137.jpeg

Na een paar minuten kwam het vocht wat los.

IMG_2138.jpeg

En na nog een paar minuten was het vocht redelijk verdampt en kwamen de aroma’s van de marinade samen met de heerlijke geur van gegrild rundvlees. Fan-tas-tisch. 😍

IMG_2140.jpeg

Afgemaakt met wat lente-uitjes en geroosterde sesamzaadjes. En toen: smullen!! Man man wat was dit lekker!

IMG_2144.jpeg

Dit blijft toch gewoon fantastisch. Hier mag je me in de nacht voor wakker maken. Heerlijk!
Bedankt voor het lezen!

Fantastisch Tim, dit eet je in een rolletje met sla toch?

Wat ziet dit er lekker uit zeg!! Heel mooi gedaan!

Mooi verslag, leuk om te lezen, mooi eten en lijkt me lekker! Nice!

Prachtig Tim, water loopt me in de mond.

Terug
Bovenaan Onderaan