BasBQ
Beef en Steak

BCC

 
 

freaky-d

Tondelzoeker
Berichten
12
Eind vorige week heb ik mijn nieuwe bbq opgehaald (GMG pellet grill) en dan spijtig genoeg enkele dagen niet de mogelijk gehad om er iets op te bereiden.

Maandag had ik eindelijk tijd om de pelletgrill wat te leren kennen en dan ineens maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een kippetje te bereiden.

De kip voorbereid met de funky chicken rub volgens recept van Noskos en dan kon deze op de GMG.
20200511_155312[1].jpg


Na iets meer dan een uur gaf de Igrill aan dat de temperatuur van 74°C was bereikt en kon het smullen beginnen.

20200511_171031[1].jpg


Het vlees was heerlijk en zeer sappig. Bij het insnijden liepen de sappen er uit.
De buitenkant mocht voor mij iets krokanter zijn, maar dit had er denk ik mee te maken dat de temperatuur van de grill die ik gemeten heb met de igrill wel heel wat afweek dan deze dat aangegeven werd door de GMG (30°C).
Het was wel heel winderig en ik heb vooraf ook wat in de instellingen aan het prutsen geweest met de app, dus dit vraagt wat meer onderzoekwerk om de oorzaak te vinden.
Afgelopen weekend had ik de grill al eens een tijdje ingebrand en toen kwam de temperatuur wel redelijk overeen.
 
Lekker kippetje. Ziet er goed uit.
Alvast gefeliciteerd met je tok.
 
ziet er lekker uit.
gefeliciteerd met je tokkie
 
Nette BCC, beetje weinig foto's;)
Desalnietemin gefeliciteerd met je tokkie
 
Zelf zet ik het kippie gewoon op het rooster zonder bak eronder, geen klagen over het korstje wat mij betreft.

Van harte met je tok

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooi kippetje geworden en dubbel de temp gecontroleerd
 
Nette BCC, beetje weinig foto's;)
Desalnietemin gefeliciteerd met je tokkie
Bedankt. Neem normaal al geen foto's tijdens het bereiden en aangezien dit de eerste keer is dat ik de GMG gebruik was ik al blij dat ik deze 2 had :unsure:.
Volgende keer zal ik er proberen meer te posten.

Zelf zet ik het kippie gewoon op het rooster zonder bak eronder, geen klagen over het korstje wat mij betreft.

Van harte met je tok

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Lag bij mij aan de temperatuur van de GMG denk ik. Heb nadien nog 3-2-1 ribs gemaakt en met wat andere instellingen stabiliseerde de temperatuur zich en kwam deze vrij goed overeen met de controlemeting met de Igrill (+-5°C).

Mooi kippetje geworden en dubbel de temp gecontroleerd
Bij gebrek aan Thermapen was dit de beste oplossing die ik had. Ondertussen is deze ook geleverd en volgende keer ga ik denk enkel borst meten met probe van de GMG (deze kan ik via de app aflezen via wifi in huis, de bluetooth van de Igrill geraakt niet door mijn beglazing op 8m :cautious:) en controleren met de Thermapen als de temp in de buurt van gaar komt.
 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan