BasBQ
Beef en Steak

BCC! Polderhoen kippetje!

 
 

GerjoV

Kooltjesharker
Berichten
128
Als eerste x een bierblik kippetje en de wsm proberen. Waarschijnlijk had ik het beter op de weber 57 kunnen proberen maar goed.

Kippetje eerst de nek vanaf gehaald, daarna gekruid. Daarna op een half blikje hoegaarden wit geplant... ze zit er mooi bij.
Mengsel van 5 kruiden poeder en gerookte paprika poeder.
20200621_165753.jpg


Ondertussen de wsm aangezet, helaas vond ik heeeeeul erg lastig om hem op tempratuur krijgen. Waarschijnlijk een combi van veeeul te weinig briketten (normale en kokos) en veeeul te ongeduldig (lees te laat begonnen en daardoor haastig)

Toch maar het kippetje erop gedaan ondanks de lage tempratuur. En dan zien we vanzelf wel...
20200621_175015.jpg

15927552002574577278915879682017.jpg


Hij ziet er wel lekker uit maar hij mag toch echt nog wel even flink warm worden..

Enn toen mocht hij eraf, borst tempratuur van 74 graden..
20200621_184908.jpg


Hij was op bepaalde delen lekker mals en sappig, op sommige plekken nog wat roze, erg jammer... die stukken niet opgegeten helaas.

En mijn vriendin die alleen burgers lekker vind vond deze erg lekker smaken...
20200621_190048.jpg


Weer veel geleerd over time management, voorbereiding en geduld! Tevens vond ik het moeilijk om de kip uit elkaar te halen!!
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het niet helemaal gelukt was, maar toch welkom bij de tokkies.
 
Waren de delen die nog "roze" waren niet gerookt? De kans dat er een stuk aan de buitenkant niet op temperatuur is gekomen is vrij laag.
Gerookte kip lijkt soms erg op rauwe kip, gewoon even wat meer plekjes prikken voordat je hem ervan afhaalt als je twijfelt.
 
Jammer dat het niet helemaal gelukt was, maar toch welkom bij de tokkies.
Inderdaad. Ikzelf was geloof ik het meest teleurgesteld haha de delen die goed waren, waren echt super sappig en mals..
Thanks!! Toch beetje trots nu hahaha

Waren de delen die nog "roze" waren niet gerookt? De kans dat er een stuk aan de buitenkant niet op temperatuur is gekomen is vrij laag.
Gerookte kip lijkt soms erg op rauwe kip, gewoon even wat meer plekjes prikken voordat je hem ervan afhaalt als je twijfelt.

Geen idee, had er een behoorlijke houtchunk opgegooid. Dus denk wel dat de rook behoorlijk heeft rond gecirculeerd... Ja klopt,
 
je heb in ieder geval geen honger geleden
gefeliciteerd met je tokkie
 
Je chicky zag er wel lekker uit. Zonde dat ie op plekken nog niet gaat was. Dijen en poten kunnen er soms wat roze blijven uitzien. Als de kerntemperatuur goed is op die plekken kan het geen kwaad.
Gewoon nog een keer maak. En Miss houtskool gebruiken in de WSM. Het is geen lange run van uren. 180gr en dan ongeveer 1u en 15min zal de kip gaar zijn.
Iig gefeliciteerd met je tokkie.
 
Lekker kippetje! Gefeliciteerd met je tokkie. De kip uit elkaar halen werkt inderdaad best goed met een wildschaar. Gewoon met een mes kan ook, moet je even het kraakbeen breken voordat je er met het mes in gaat. Oppassen dat je de botjes niet breekt. Deze zijn ontzettend scherp.
 
Ziet er mooi uit. Fijn dat het gesmaakt heeft.
Jammer van de bedenkingen over de gaarheid.
Ik hou voor de dij en poot meestal 80 á 83 C aan.
 
je heb in ieder geval geen honger geleden
gefeliciteerd met je tokkie

Dat zeker niet!! Thnz

Je chicky zag er wel lekker uit. Zonde dat ie op plekken nog niet gaat was. Dijen en poten kunnen er soms wat roze blijven uitzien. Als de kerntemperatuur goed is op die plekken kan het geen kwaad.
Gewoon nog een keer maak. En Miss houtskool gebruiken in de WSM. Het is geen lange run van uren. 180gr en dan ongeveer 1u en 15min zal de kip gaar zijn.
Iig gefeliciteerd met je tokkie.

Ze was ook smakelijk.. ja moet ook gaan oefenen met houtskool.. ga het sowiezo nog een x maken

Lekker kippetje! Gefeliciteerd met je tokkie. De kip uit elkaar halen werkt inderdaad best goed met een wildschaar. Gewoon met een mes kan ook, moet je even het kraakbeen breken voordat je er met het mes in gaat. Oppassen dat je de botjes niet breekt. Deze zijn ontzettend scherp.

Thnx! Een wildschaar is wel een goede ja!

Ziet er mooi uit. Fijn dat het gesmaakt heeft.
Jammer van de bedenkingen over de gaarheid.
Ik hou voor de dij en poot meestal 80 á 83 C aan.

Dat was wel.jammer... misschien volgende x ook maar doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan