BasBQ
Beef en Steak

BCC met gegrilde groenten en couscous

 
 

Kaspa

Kooltjesharker
Berichten
127
Hoi allemaal,

Een van de redenen dat ik een groter model bbq heb gekocht is om gerechten als beer can chicken te kunnen maken. Dat lukte me op een mini echt niet.
Nu er een Primo Large in de tuin staat ben ik al mooi wat dingen van mijn to do lijst aan het afvinken.
Vandaag was de kip aan de beurt. Overigens ben ik altijd voornemend om veel foto's te maken maar door de hectiek van 2 kleine kids die mee willen helpen schiet dat er nog wel eens bij in.

Proces was vrij simpel, kip ingerubd met kip kruiden van de biowinkel (had ik nog staan), blikje leffe opengemaakt en half leeg gedronken. Kip op gezet en in de koelkast gezet tot hij op de Q kon. Vervolgens groenten gesneden (paprika, courgette, wortel, groene asperge topjes) couscous in een laagje kokend water gezet en de "koude" groenten gesneden (tomaatjes, olijven) en gemengd met, ingelegde rode ui, en feta.

Toen de kip op de q (160 graden). Duurde ruim 5 kwartier totdat hij een kern in de borst had van iets meer dan 70 graden. Helaas viel de kip om bij het openen van de deksel van de bbq en liep het bier deels in de skillet. Er voor gekozen om de kip nog even af te grillen boven het directe gedeelte tot een kern van 75. Groente erbij gegrild en een schaal opgemaakt.

We hebben hier met z'n allen machtig van gesmuld. Dit ga ik vaker maken!
Karkas was voor de hond.

Gelukkig toch een paar foto's gemaakt anders was het helemaal niet gebeurd.
IMG_5668.jpeg

IMG_5671.jpeg
IMG_5674.jpeg
IMG_5675.jpeg
IMG_5696.jpeg

9890F41C-56DA-4F58-ABBF-936AEED40A1E.jpeg
IMG_5763.jpeg
 
Lekker hoor, dat is een goed gevulde schaal zo.

Gefeliciteerd met je 🐔
 
Daar past de volgende keer nog wel een kippie naast ook! Ziet er lekker uit allemaal en gefeliciteerd met je tokkie!
 
Ziet er heerlijk uit, mooi ook op die schaal met groenten gefeliciteerd met je !
 
Gratz met tokkie!
 
Hoi gefeliciteerd met je tokkie 🐓
Hoop voor je dat er kippenbotjes in zaten wat je hond opat
Kippenbotjes gaan namelijk splijten en worden dan scheermesjes
Die zijn darmen kunnen beschadigen
 
Feestelijke schaal zo , gefeliciteerd met je tok .🐔

Heb je een scheur in je dome , of is dat een ribbel waar roet achter blijft hangen?
 
Feestelijke schaal zo , gefeliciteerd met je tok .

Heb je een scheur in je dome , of is dat een ribbel waar roet achter blijft hangen?

Nee geen scheur gelukkig. Het lijkt idd ribbel of iets dergelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Gefeliciteerd met je tokkie (y)
Een mooi kippetje zo, die zal best gesmaakt hebben.
 
Dat ziet er een primo chicky uit. Mooi bordje opgemaakt. Krijg er gewoon honger van. Top
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan